نظرات

  • فریاد از بی‌نفسی
    نظریاری

    سرکارمحترم بجای رعب ووحشت توی دل مردم لطف بفرما یک روز مردم باماشین شخصی بیرون نیایندآلودگی هواازبنزین نامرغوب است نه مازوت سوزی نیروگاه ها

    در: فریاد از بی‌نفسی
    لینک به نظر
  • فریاد از بی‌نفسی
    کاربر

    نیروگاه اراک باید تماما برچیده بشه ...
    اکوسیستم شهر رو ب نابودی کشونده
    و در کنار پتروشیمی و پالایشگاه با خنثی و پراکنده کردن ابرها عامل خشکسالی اراک شده ...

    در: فریاد از بی‌نفسی
    لینک به نظر
  • فریاد از بی‌نفسی
    فریبرز

    تبدیل نیروگاههای فسیلی به خورشیدی تنها راه حل

    در: فریاد از بی‌نفسی
    لینک به نظر
  • فریاد از بی‌نفسی
    مهدی

    درود بر مردم اراک ادامه دهیم تا نتیجه

    در: فریاد از بی‌نفسی
    لینک به نظر
  • افزایش استان‌های بیابانی از 14 به 21 استان
    داریوش کیخسروی

    اظهارات جناب دکتر نوبخت متین و قرین به واقعییت است در زمینه بیابان زدایی باید کار را به کارشناسان خبره سازمان منابع طبیعی واگدار کرد هم از نطر علمی صلاحیت دارند هم از نظر عملی لذا واگداری عملیات بیابان زدایی به شرکت‌ها و پیمانکاران غیر متخصص در دراز مدت زیانبار خواهد بود بر اساس مطالعات جهانی‌ حد اقل یکی از عوامل تخریب بر روی خاکهای کلیه مناطق ایران فعال میباشد چنانچه با این پدیده مقابله نشود در دراز مدت سطح بیشتری از کشور به سمت بیابانی شدن سوق داده می‌شود و کانون بحرانی فرسایش بادی و آبی افزایش می یابد به امید ایرانی سر سبز

    در: افزایش استان‌های بیابانی از 14 به 21 استان
    لینک به نظر
  • کاشت درخت برای نوزاد تلنگر یا اجبار
    هما

    آقای بخشایش عزیز!
    دیدگاه تان جالب و نظرتان کاربردی می باشد. با امید به اینکه مدیران مسئول کارشناسانه تر مسایل را بررسی کرده و قوانین اجرایی تری وضع کنند.
    و بعد از اینها نظر کارشناسی محیط زیستی یک نویسنده و شاعر، برایم هیجان انگیز بود...

    در: کاشت درخت برای نوزاد تلنگر یا اجبار
    لینک به نظر
  • شهروند

    واقعا جای تاسف هست پزشکی که همه غمش شده پول جمع کردن و بعضا اغلب مشاهده میشه حتی حاضر نیستند یک بیمار را بدون دریافت پول بدون اعمال تعرفه یبیمه ویزیت کنه و درآمد ضعیفترین دکتر 200میلیون در ماه هست و برخی هم ماشالله درامد میلیاردی دارند بعد زورشان میاد در عمران و ابادانی شهرشان سهیم باشند اخه لامصحب اون زباله های میکروبی و عفونی تو رو کی جمع می کنه عوارض شهرداری مگر چقدر هست تقسیم بر 365روز خدا کن بخدا نصف ویزیت یک بیمار نمیشه حیف جامعه ی پزشکی که این فکشه و تاسف به شما با این حمایتتون

    در: رژه عوارض شهرداری روی مغز پزشکان
    لینک به نظر
  • معدن مس، آب «چهارگنبد» را می‌بلعد
    علی اکبر اقابیگی

    ما اعتراض داریم اعتراض داریم وطن ما در مرض نابود شدنه ما نمیخایم این اشتغال زایی را ما نمیخایم این الودگی را ما نمیتوانیم کنار بیایم بااین ظلمی که بحقمان میشود

    در: معدن مس، آب «چهارگنبد» را می‌بلعد
    لینک به نظر
  • معدن مس، آب «چهارگنبد» را می‌بلعد
    علی اکبر اقابیگی

    این واقعا حق ما نیست در این جاده یه تنگ بیستو چهارساعت کامیونها با بار سوخت یا اسید عبور کنند ما مناطقمون را دوست داریم و خاک وطن ما چهارگنبد است تقاضا داریم از ریاست محترم یفکری برای کشاورزان بی گناه این منطقه بردارند

    در: معدن مس، آب «چهارگنبد» را می‌بلعد
    لینک به نظر
  • حکم ابطال قرارداد ساخت «خرسان ۳»
    یوسفی

    رای دادگاه فقط در مورد تخلف صورت گرفته در تعیین پیمانکار است. متخصص باید حجم مخزن و شرایط سد را بهینه یابی کند، نه گردشگران پر سر و صدای محیط زیست که در هر موضوعی بجای متخصص اظهار نظر می کنند.

    در: حکم ابطال قرارداد ساخت «خرسان ۳»
    لینک به نظر
  • دشت «لار» گرفتار سازه‌های سیمانی
    رضایی

    رود لار چه ربطی به تهران داره. ای رود جزو خاک آمل هست و فقط تهران داره ازش استفاده میکنه همین و بس

    در: دشت «لار» گرفتار سازه‌های سیمانی
    لینک به نظر
  • خط بطلان بر کلیشه‌ها
    د. صادق حمەغریب

    گزارش جالب بود

    در: خط بطلان بر کلیشه‌ها
    لینک به نظر
  • نگارش قانون به قصد رفع تکلیف
    محمدی

    حل مشکل آلودگی، خشکسالی و تورم و کمبود سوخت و پایین بودن حقوقها
    متاسفانه شرایط اقتصادی برای مردم دشوار شده و این موضوع امنیت مردم و حاکمیت را تهدید می¬کند.
    از طرفی اگر قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی بالا رود ، مردم متحمل فشار اقتصادی میشوند، اما از سوی دیگر، اگر قیمت گذاری به همین روش کنونی بماند، آسیب و زیان آن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است (به دلایل زیر). راه حل:
    این منابع متعلق به همه مردم است، پیشنهاد میکنم برای اینکه مردم در صرفه جویی منابع مشارکت بیشتری کنند: 1- دولت صرفه جویی را از بودجه خود و نهادهای حاکمیتی شروع کند. 2- بخشی از درآمد صادراتی آنها با مشارکت بخش خصوصی با قیمت جهانی، مستقیما به مردم برسد و بخشی دیگر بصورت شفاف در بودجه دولتی، صرف رفاه و پیشرفت کشور گردد.
    به همین خاطر با سهمیه بندی (ارائه سهمیه به هر کد ملی ) و اصلاح تدریجی و پلکانی شدن قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار بهینه‌سازی و خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم. اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- حل مشکل مصرف بالا و غیر بهینه و ناترازی سوخت 2- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 3- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی شدید هوا و در نتیجه، بحران عظیم خشکسالی (افزایش بارندگی پس از هر دوره کاهش رفت و آمد و مصرف سوخت ، مثلا سال 98 و 99 و عید نوروز سالهای گذشته استان تهران یکی از نشانه های این موضوع است) و مرگ و میر فراوان ناشی از آن منجر میشود 4-اصلاح قیمت باعث بهینه سازی مصرف انرژی و جایگزینی خودروهای فرسوده و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر و افزایش سطح دستمزدها می گردد 5- به عدالت اجتماعی بیشتر می¬انجامد
    در صورتی که فقط سهمیه دریافت شده از دولت قابل فروش باشد، میتوان از دلالی هم جلوگیری کرد.
    در زمینه دیگر حاملهای انرژی و کالاها هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود . اینکار همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد و مردم نتیجه برنامه ریزی و صرفه جویی را بطور مستقیم دریافت کنند.
    باید همه به دولت کمک کنیم شرایط و علت این کار را برای مردم توضیح دهد، و این اصلاحات را با کمک کارشناسان با تجربه و یک برنامه جامع به سرانجام برساند، پیش از آنکه دیرتر شود و از روی انفعال و اجبار بخواهد کاری انجام دهد. اگر در این اصلاحات تاخیر کنیم، در اثر به هدر روی منابع و قاچاق، شرکتها، تامین کنندگان و منابع کشور ورشکسته شده و دچار قحطی خواهیم شد.
    البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت، بهتر است سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی و حذف قیمت گذاری دستوری انجام گیرد.
    بهترین ماشیهای دنیا هم توی خیابونهای پر ترافیک و حرج و مرج ایران ( با این فرهنگ رانندگی) مصرفشون بالا هست و حدود ۲ برابر میزان اعلامی کارخونه هست
    درسته که ماشیای داخلی بی کیفیت هستن ولی علت اصلی مصرف بالای سوخت و آلودگی شدید هوا و در نتیجه خشکسالی و مرگ و میر ناشی از آلودگی همین ترافیک شدیده و مصرف غیر بهینه سوخت و انرژیه ( بنزین، گاز و برق و...)
    اما مصرف بنزین خودرو پراید و تیبا در ترافیک سنگین بین 8 تا 9 لیتر است
    مصرف خودرو هیوندای I20 و رنو کپچر بعنوان خودروهای کم مصرف خارجی در همین شرایط ترافیک شدید خیابانها ( و نه خیابانهای پاریس و کیفیت بنزین آنجا) نیز 8-9 میباشد، اگر چه خودروهای سمند و پژو بیشتر است. پس علت چیز دیگری است
    علت اصلی مصرف بالا ، ترافیک سنگین خیابانها و علت ترافیک.....
    حتی اگر همه خودروهای مملکت هم برقی بودن باز هم این مشکلات حل نمیشدن، چونکه برخلاف تصور خیلیا برق لازم برای شارژ خودرو خیلی خیلی بالاتر از تصور عامه هست و این میزان برق برای این همه استفاده غیر بهینه از خودرو اونقدر زیاد هست که خیلی بیشتر از الان کمبود برق و همینطور آلودگی ناشی از سوخت نیروگاهها خواهیم داشت.
    همه این مشکلات بخاطر اینه که با سیاست گذاری غلط اقتصادی و انرژی و و قیمت دستوری انرژی ، مردم انگیزه ای برای مصرف بهینه ندارن ، یعنی نفع اقتصادی براشون نداره، برعکس،صاحبان خودرو انگیزه بالا برای مصرف بیشتر دارند
    علت اصلی ترافیک، مصرف بالای انرژی و سوخت و در نتیجه آلودگی هوا و خشکسالی، قیمت دستوری آن است که باعث شده هیچکس انگیزه ای اقتصادی برای صرفه جویی و مصرف بهینه نداشته باشد، راه حل آن: پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند

    در: نگارش قانون به قصد رفع تکلیف
    لینک به نظر
  • کلنگ پالایشگاه «زیدون» به زمین نخورد
    مسعود

    با عرض سلام و وقت بخیر قرار بود جناب آقای شمس سه ماهه مجوز بگیرید شما که مال این کار نبودین میزاشتین یک سرمایه گذار دیگه اینکارو انجام می‌داد متاسفانه شما چند سال فقط وعده دادین به مردم زیدون و بهبهان رو سرکار گذاشتین شرکت جنابعالی در حد این پروژه بزرگ نبود فقط مردم زیدون ضرر کردن

    در: کلنگ پالایشگاه «زیدون» به زمین نخورد
    لینک به نظر
  • مرغ یک‌پای مخابرات
    شاپور صالحی

    با سلام در خصوص احداث دکل مخابرات الواج که دلیل مخالفت ساکنین بعلت نزدیکی دکل به دبیرستان با ۱۶ متر فاصله و تهدید سلامتی دانش آموزان بوده که متاسفانه تنها چیزی که برای مسئولین محترم مخابرات اهمیتی نداشته و ندارد تهدید سلامتی مردم و دانش آموزان میباشد .

    در: مرغ یک‌پای مخابرات
    لینک به نظر
  • حمایت قانونی از «سوت‌زنی»
    ناشناس

    این سامانه در صورت راه اندازی می شود نرم افزار جمع آوری و ذخیره سازی "آتو" از مدیران و مقامات دولتی. وگرنه این سامانه جمع آوری گزارشات، چیزی را مستند می کند که بر همه علی الخصوص متولیان امر عیان و واضح است. فاسد های کلان مشخصند. همه آگاهند بر سلاطین فساد و قاچاق ،. اما مشکل اینجاست که متولیان اصلاح وضعیت، خودشان از وضع موجود سود می برند. بافت جدید فرهنگی زعفرانیه و الهیه و اقدسیه و ...در تهران و لواسانات، کاملا گویای محل زندگی مسئولین دلسوز و پارسای این مزرعه آفت‌زده است. در این میان، مردم مستضعف و ستمدیده هستند که باید تاوان این غارت لحظه به لحظه را با افزایش سن بازنشستگی، تورم ناشی از دزدی ها در شرکت های دولتی و خصولتی، افزایش مالیات و تحمل نمایش مسخره "مبارزه با فساد" و هزار بلای ناخواسته دیگر پرداخت کنند.

    در: حمایت قانونی از «سوت‌زنی»
    لینک به نظر
  • بازگشت «مالچ نفتی» به خوزستان
    بهروزمستوفی

    بصورت مکانهای کوچک با کاشت کم انجام شود

    در: بازگشت «مالچ نفتی» به خوزستان
    لینک به نظر
  • بازگشت «مالچ نفتی» به خوزستان
    مرادپور

    اتفاقا مالچ باعث میشه بعد چند سال ک خاک استحکام پیدا کرد بوته ها و گیاهای خاص اون منطقه ک دیگه زیر شنهای روان دفن نمیشوند فرصت رشد پیدا کرده و سربز و اباد بشه

    در: بازگشت «مالچ نفتی» به خوزستان
    لینک به نظر
  • زباله‌سوز ناقص بلای جان نوشهر
    علی

    سلام،عالی و کامل👌👌👏👏👏

    در: زباله‌سوز ناقص بلای جان نوشهر
    لینک به نظر
  • برداشت نمک از دریاچهٔ ارومیه جدید نیست
    رضا

    مدیر حفاظت محیط زیست آذربایجان را اخراج کنید در نمک لیتیوم شورابه ای است که باعث ایجادرطوبت و سرمایش در بالای جو میشود باید لیتیوم برداشت شده را دوباره به دریاچه برگردانیدو برای تولید لیتیوم به گازی با حرارت بالا نیاز است که باعث گرما در جو شده و ابرها را پراکنده میکند قراردادتان را با چین فسخ کنید تا ایران را نابود نکرده اند قبلا هم این بلا را سر هوروالعظیم با خشکاندنش برای چینی ها آوردید دروغ نگویید همه مردم دارند کارتان را میبینند

    در: برداشت نمک از دریاچهٔ ارومیه جدید نیست
    لینک به نظر
  • سارودایا؛ از تغییر نگرش‌ها و کنش‌ها تا تحول سیاست‌ها
    غلامعلی کشانی

    با سلام و درودها
    از مطرح کردن این بحث سپاس‌گزارم.
    امیدوارم همین زمستان جاری کتاب دو جلدی سارودایا -که چند سال پیش ترجمه شده- بتواند در ویترینِ کتابفروشی‌های معتبر قرار بگیرد.
    با احترام.

    در: سارودایا؛ از تغییر نگرش‌ها و کنش‌ها تا تحول سیاست‌ها
    لینک به نظر
  • افزایش اقامت گردشگران در سه استان
    محمد

    با سلام
    دوستان عزیز سفید نمایی هم حدی دارد
    چرا اینقدر دروغ می گویند. مثلی است می گویند وقتی باد می آید توی همه سوراخ ها می‌روند. کدام توریست خارجی ما الان مدتها بیکار هستیم ماشین‌هایمان همه خوابیده است این هم در شیراز. فقط تعدادی توریست روس و چین می‌آیند بعد آمار می‌دهند واقعا جای تاسف دارد

    در: افزایش اقامت گردشگران در سه استان
    لینک به نظر
  • «سازگاری با کم آبی» یگانه راه‌حل بحران مدیریت آب
    ,محمد

    چرا سندی به این معنی متن آن کاملا مجرمانه است و از افشای آن سرباز می‌زنند یا در معرض دید عموم قرار نمیداند؟

    در: «سازگاری با کم آبی» یگانه راه‌حل بحران مدیریت آب
    لینک به نظر
  • «سازگاری با کم آبی» یگانه راه‌حل بحران مدیریت آب
    سیداسماعیل 09368522500

    شما چرا از سمت خوزستان کاری نمیکنید اخه به من کمک کنیداین طرح رو اجراکنم وسایل لازم رو بذین ببینید چیکار میکنم یه کاری کنم ماهی سه بار باران بباره کوهستان مون پربرف بشه

    در: «سازگاری با کم آبی» یگانه راه‌حل بحران مدیریت آب
    لینک به نظر
  • برداشت نمک از دریاچهٔ ارومیه جدید نیست
    ناشناس

    خوب نمک هم مثل سایر معادن قابل برداشت است چه اشکالی دارد ؟به نفع مردم اطراف دریاچه است از شوری آب و خاک آن منطقه کم می شود

    در: برداشت نمک از دریاچهٔ ارومیه جدید نیست
    لینک به نظر
  • جای تو خالی است در وحشت‌سرای آب و گل
    اسدالله نوروزی

    درود بر سیّد فاضل و عزیز که حقّ مصاحبت با استاد را به خوبی ادا کرده است! خاک بر امیربانو خوش و بقای عمر با عزّت وی باد.

    در: جای تو خالی است در وحشت‌سرای آب و گل
    لینک به نظر
  • برداشت نمک از دریاچهٔ ارومیه جدید نیست
    حسن

    آخه این همه نمک بدرد نخوری که دریاچه داره به غیراز ضرر وخطر و ایجاد طوفان نمکی چه ارزش اقتصادی دیگری دارد. بگذارید نمک این دریاچه رو کاملا تخلیه کنند چه بهتر از شر خطر طوفان نمک هم در امان میمانیم

    در: برداشت نمک از دریاچهٔ ارومیه جدید نیست
    لینک به نظر
  • امیررضا رحمانی

    باسلام ساکن ماهان خیابان امام خمینی کوچه 42کوچه روبروی مجموعه هزاردستان هستم علی رغم مراجعه به اداره برق باتوجه به اینکه همه همسایه هاباپارتی ورشوه بطورغیراصولی اشتراک برق گرفته اندولی بنده بدلیل نداشتن پارتی به دربسته میخورم ویکسال بنده راسرمیدوانندومیگویندکوچه فاقدتیربرق است اگرچنین است بایدبرای همه باشدنه فقط من همسایه دوطرف برق داردولی من نه لطفامسولین محترم رسیدگی کنندوبه دادبنده برسند باتشکر

    در: رکورد جدید رسیدگی به شکایات مردمی در شرکت نیروی برق شمال کرمان
    لینک به نظر
  • ۴۵۰ هزار چاه غیرقانونی مجوز قانونی گرفتند
    امیر

    زمین‌هاراتکه‌تکه‌کردین‌همون‌آب‌‌‌چاه‌رادرچندچاه‌برداشت‌میشود‌.اگرآب‌کانال‌هابی‌صاحب‌وسروقت‌راکنید‌دلیلی‌نداربراهزینه‌کردآب‌ازچاها

    در: ۴۵۰ هزار چاه غیرقانونی مجوز قانونی گرفتند
    لینک به نظر
  • ۴۵۰ هزار چاه غیرقانونی مجوز قانونی گرفتند
    امیر

    آب‌روخاه‌هاراشماوآب‌زمین‌راما‌همه‌باهم

    در: ۴۵۰ هزار چاه غیرقانونی مجوز قانونی گرفتند
    لینک به نظر