عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

قطع ۶۰ درخت در تهران از سوی یکی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام





قطع ۶۰ درخت در تهران از سوی یکی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

عضو شورای شهر در رابطه با قطع درخت از سوی یک نهاد گفت: وقتی بابت قطع درختان به دلیل آفت، جریمه‌های میلیاردی اعمال می‌شود، آیا عادلانه است که برخی نهادها تعداد زیادی درخت را قطع کنند و سکوت کنیم؟

به گزارش پیام ما به نقل از همشهری آنلاین، ناصر امانی در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان با سرعت برای نجات جان شهروندان خود را به بیمارستان گاندی رساندند، گفت: از شهرداری تهران و وزارت کشور درخواست می‌کنیم که مزایای مشاغل سخت و زیان آور را برای آتش نشانان تهران که از آن محروم هستند، عملیاتی کنند.

او با بیان اینکه موضوع گشت ارشاد مدیران در مدت اخیر بارها مطرح شده است، افزود: از گشت ارشاد تقاضا دارم برای ارشاد مدیرانی که نسبت به قلع و قمع درختان و فضای سبز شهر تهران اقدام می کنند و برخلاف بیانات مقام معظم رهبری گام برمی دارند، اقدام کند.

امانی با تأکید بر اینکه پرونده مجموعه سعدآباد بابت قطع درختان در کمیسیون ماده هفت مطرح و جریمه شده است، یادآور شد: مدیران یکی از مجموعه های وابسته به ستاد اجرایی فرمام امام هفته گذشته بخشی از بوستان اقاقیا را در محله داوودیه فنس کشی کرده و ۶۰ درخت را قطع کرده است؛ با این ادعا که بخشی از این بوستان در مالکیت آنهاست در حالیکه فردی دیگر نیز مدعی است اما برای محکم کردن جای پای خود، درختان را یا از ریشه کنده و یا قطع کرده‌اند که زحمتکشان شهرداری منطقه سه وارد عمل شده و فنس‌ها را جمع آوری کرده و درختانی که از ریشه درآورده بودند، مجدداً جای گذاری کردند.

به گفته این عضو شورای شهر« وقتی بابت قطع درختان به دلیل آفت، جریمه های میلیاردی اعمال می شود، آیا عادلانه است که برخی نهادها تعداد زیادی درخت را قطع کنند و سکوت کنیم؟ حداکثر کار ما جریمه است که مشخص نیست در بروکراسی اداری پرداخت می شود یا خیر؟»

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده مرتباً در این دو سال در خصوص قطع درختان از سوی نهادها تذکر داده‌ام، تأکید کرد: اگر جریمه‌ای هم صورت بگیرد، از جیب کسانی که درختان را قطع کرده اند، نمی‌رود.

رئیس شورای شهر تهران نیز با طرح این پرسش که آیا بوستان نگهبان داشته یا خیر، گفت: نگهبان برای این نیست که شب بخوابد و صبح بیدار شود. باید این اقدام گزارش داده می‌شد تا برخورد لازم صورت بگیرد. اگر چنین چیزی رخ داده حتماً باید دنبال شود و این قانون را که اگر کسی عمداً درختی را قطع کرده محکوم به حبس است، دنبال کنیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

بحران در زیستگاه‌های حساس حیات‌وحش

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

گامی مؤثر در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان تهران

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

وضعیت نگران‌کننده تراز آب بزرگ‌ترین دریاچه جهان

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

حفاظت از تالاب‌های کشور

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

اختلال در سامانه‌های بانکی

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

محیط زیست و آیین‌های مذهبی

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم

تالاب زیر فـــــرش سبز مرگ

سنبل آبی چگونه به تهدیدی برای تالاب‌های گیلان و مازندران تبدیل شد؟

تالاب زیر فـــــرش سبز مرگ

بارندگی‌های پربازده کرمانشاه، تهدیدی خاموش برای تابستان شد

هشدار نسبت به بحران آتش‌سوزی در زاگرس

بارندگی‌های پربازده کرمانشاه، تهدیدی خاموش برای تابستان شد