پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آتش‌سوزی کارخانه یخچال تبریز مهار شد

مدیر عامل سازمان آتش‎نشانی تبریز:

آتش‌سوزی کارخانه یخچال تبریز مهار شد





آتش‌سوزی کارخانه یخچال تبریز مهار شد

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰

سعید صالح‌نیا مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز از مهار آتش‌سوزی که در کارخانه تولیدی یخچال در شهرک صنعتی آیت الله رفسنجانی در جاده شبستر تبریز رخ داد بود، خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل ازخبرگزاری مهر، سعید صالح‌نیا با اشاره به گستردگی آتش‌سوزی این حادثه گفت: بامداد امروز ۶ ایستگاه عملیاتی از سازمان آتش‌نشانی تبریز به محل حادثه اعزام شد.

او در ادامه افزود: گستردگی حریق، شعله‌های سهمگین، حرارت بسیار زیاد و دود غلیظ محل حادثه از جمله مشکلات عملیاتی این آتش‌سوزی برای نیروهای حاضر بود که آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی موفق به مهار شدند.

صالح‌نیا بیان کرد: حرارت بسیار بالا موجب سرایت آتش‌سوزی به کارخانه مجاور شده بود که تیم‌های مسئول پیشگیری از گسترش حریق، از این رخداد ممانعت کردند و تنها دودگرفتی محل به جای ماند.

او اضافه کرد: به دلیل افزایش میزان حرارت در این آتش‌سوزی، کپسول‌های گاز یخچال دچار انفجار شدند و سیلندرهای دستگاه‌های برش و سایر بشکه‌های مورد استفاده در محل کارخانه نیز به دلیل انبساط حجمی، در حال انفجار بود که خوشبختانه اقدام به موقع نیروها با اجرای عملیات سرد کردن، مانع انفجارهای بعدی شد.

صالح‌نیا با اشاره به این‌که این آتش‌سوزی صدمات جانی نداشت، گفت: در این عملیات، آتش‌نشانان سایر شهرستان‌های همجوار نیز حضور داشتند.

او از مسئولین کارخانه‌های صنعتی و واحدهای تولیدی خواست با شناسایی عوامل خطر آفرین محل‌های کار، موارد ایمنی را برای افراد کارگاه یادآور شوند و آموزش عمومی ایمنی را در اولویت قرار دهند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر