پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واکسیناسیون علیه ویروس «HPV» ضروری است

مدیر گروه بیماری‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران:

واکسیناسیون علیه ویروس «HPV» ضروری است

باید هرچه سریع‌تر آموزش‌های لازم در کنار واکسیناسیون برای افراد جامعه برقرار شود





واکسیناسیون علیه ویروس «HPV» ضروری است

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۰

استاد و مدیر گروه بیماری‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه ویروس «HPV» یک ضرورت مهم و کمک‌رسان جهت جلوگیری از ابتلا افراد به‌ویژه جوانان جامعه به این بیماری است، گفت: باید هرچه سریع‌تر آموزش‌های لازم در کنار واکسیناسیون برای افراد جامعه برقرار شود.
به گزارش ایلنا، «مریم کاشانیان» اضافه کرد: متأسفانه نبود آموزش‌های لازم و ضروری، برقراری تماس‌های جنسی ناایمن و محافظت‌نشده یا فارغ از چارچوب خانواده موجب افزایش شیوع بیماری مقاربتی «زگیل تناسلی» در جامعه می‌شود که این مسئله پزشکان و متخصصان را نگران می‌کند.
او گفت: البته زگیل به‌تنهایی عامل نگرانی نیست بلکه بیشترین نگرانی مربوط به گسترش آلودگی با انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی است که می‌تواند موجب بروز سرطان در نواحی خصوصی بدن انسان شود. عضو هیأت مدیرۀ انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران، تأکید کرد: آموزش‌ها باید به‌شکلی باشد که همه بدانند واکسن علیه بیماری زگیل تناسلی در اصل ابزاری برای جلوگیری از ابتلا به سرطان نواحی تناسلی زنان و مردان است. به اعتقاد کاشانیان، تیپ خاصی از ویروس‌های زگیل تناسلی (نوع16 و 18) به‌عنوان عوامل ویروسی پرخطر می‌تواند نقش مهمی در بروز سرطان گردن رحم و سرطان ناحیۀ خارجی دستگاه تناسلی زنان داشته باشند. این جراح متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه استفاده از واکسن دوظرفیتی در کشورهایی چون اسکاندیناوی، سال‌ها پیش آغاز شد، گفت: ولی خوشبختانه مدت‌هاست که واکسن پاپیلوگارد توسط یک شرکت دانش‌بنیان و با تلاش محققان کشورمان تولید شده است و در اختیار هموطنان قرار دارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *