پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وضعیت بحرانی بر اثر سیل در آلمان

وضعیت بحرانی بر اثر سیل در آلمان





وضعیت بحرانی بر اثر سیل در آلمان

۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰

بارش شدید باران در روزهای اخیر موجب جاری‌شدن سیل در بخش‌هایی از آلمان به‌ویژه در جنوب این کشور شده و خسارات قابل توجهی برجای گذاشته است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا،‌ مقامات محلی می‌گویند شهر «رودرزبرگ» در ایالت «بادن وورتمبرگ» خسارات زیادی را متحمل شده است. همچنین به گفته کارشناسان در روزهای آینده وضعیت بحرانی همچنان ادامه خواهد داشت.

پلیس محلی تاکنون مرگ چهار نفر را در حوادث مرتبط با این سیل تایید کرده است. یکی از قربانیان، آتش‌نشانی بوده که بر اثر واژگونی قایق جان خود را از دست داده است.

در ایالت بادن وورتمبرگ نیز دو واگن قطار از ریل خارج شدند. به گفته مقامات، علت خروج این دو واگن قطار از ریل، بروز رانش زمین به علت باران شدید و مداوم بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، ادامه بارش باران در برخی از مناطق آلمان همچنان باعث ادامه وضعیت اضطراری در این نواحی شده است.

در شماری از دهکده‌ها و شهرهای کوچک در ایالت‌های بادن-وورتمبرگ و بایرن در جنوب آلمان، شمار زیادی از شهروندان مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شده‌اند.

بنابر گزارش دویچه‌وله، در ایالت بایرن سطح آب رودخانه‌ها افزایش یافته و در جنوب نیز آتش‌نشانی و اورژانس در حالت آماده باش هستند.

گفته شده است سطح آب رودخانه دانوب و نیز رودخانه‌های دیگری که به این رودخانه بزرگ منتهی می‌شوند مانند گونز، میندل، زوسام، اشموتر، پار، آبنس، ایلم و آمپر به شدت بالا آمده است.

آتش‌نشانی مونیخ نیز هشدار داده است که شهروندان به دلیل خطر جانی از حضور در سواحل رود «ایزار» که از این شهر عبور می‌کند، خودداری کنند.

به گفته سازمان کمک‌رسانی فنی آلمان (THW) در حال حاضر بیش از هزار و ۸۰۰ امدادرسان در مناطق سیل‌زده مستقر هستند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر