پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کنترل دقیق بیماری‌های واگیردار مبادی مرزی

کنترل دقیق بیماری‌های واگیردار مبادی مرزی





کنترل دقیق بیماری‌های واگیردار مبادی مرزی

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از مراکز درمانی ایرانشهر بازدید کرد و از برنامه‌های پیش رو در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات تشخیصی و پایش‌های مبادی مرزی خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «شهنام عرشی» بر برنامه‌های افزایش مراقبت و پایش‌های مبادی مرزی تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت حتی زمانی که موارد بیماری‌ها بسیار پایین است نیز پایش‌های مرزی خود را کاهش نخواهد داد.

او هدف از بازدیدها را پایش، ارزشیابی و برنامه‌ریزی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات تشخیصی دانست و گفت: ارتقای خدمات تشخیصی یکی از محورهای اصلی برنامه کنترل اچ‌آی‌وی و مالاریاست که منجر به تشخیص به‌هنگام بیماری می‌شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با بیان این‌که در صورتی که فردی با علائم بیماری‌ به مبادی مرزی کشور برسد، باید به عنوان مراقبت سندرومیک از او نمونه گرفته شود، تصریح کرد: به طور کلی مراقبت‌ها در هیچ زمانی نباید متوقف شود، اما بسته به موقعیت بیماری  ممکن است با شدت و ضعف‌هایی روبرو شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عرشی در سفر به ایرانشهر از مرکز شماره پنج شهری و آزمایشگاه مرجع ایرانشهر، مرکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بیماری‌های تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک امکانات و روند ارائه خدمات مشاوره، انجام تست اچ‌آی‌وی، برنامه‌های آموزشی به مراجعان، ارائه خدمات به گروه هدف، تجزیه و تحلیل شاخص‌های مرتبط، برنامه‌های سلامت زنان و همچنین نحوه مداخله جهت حفظ سلامت و تندرستی خدمت‌گیرندگان را مورد بررسی قرار داد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر