بایگانی مطالب برچسب: سازمان ملل
۵۰ درصد گونههای حیات وحش جهان کاهش یافته است
مشاور امور بین الملل معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی جمعیت گونه های حیات وحش گفت: این یک زنگ خطر و هشداری است که بیاندیشیم چگونه و از چه راهی می توانیم سهمی هر چند کوچک در نجات این گونه ها و حفظ تنوع زیستی داشته باشیم.
پذیرش قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع محیط زیست سازمان ملل
دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار گفت: ایران با برگزاری دو اجلاس موفق منطقهای و بینالمللی در سال گذشته و سال جاری و ثبت روز جهانی مقابله با توفانهای گرد و غبار به پیشنهاد کشورمان در قالب قطعنامه سازمان ملل متحد؛ نقش اساسی در مرجعیت ایران به عنوان کشوری پیشرو و موفق در منطقه و جهان ایفا کرده است.
تصویب قطعنامه اجلاس تهران در سازمان ملل؛ الزام جهانی برای اقدام علیه گردوغبار
تصویب "قطعنامه اجلاس تهران" در سازمان ملل متحد دستاورهای مهمی را در پی دارد که "کاهش آلام هموطنان مرزنشین" و "ملزمشدن همه کشورهای جهان برای اقدام علیه گردوغبار" از مهمترین این دستاوردها هستند.
قطعنامه “اجلاس مقابله با گرد و غبار تهران” ثبت جهانی شد
قطعنامه « مقابله با توفانهای شن و گردوغبار» در ششمین مجمع جهانی محیطزیست سازمان ملل متحد تصویب شد.
قربانیان متعدد یک زلزلهٔ متوسط
تاکید معاون دبیر کل سازمان ملل بر رهبری ایران در کاهش مشکل گرد و غبار
اتهام سبزشویی به شیخ اماراتی
|پیام ما|با آغاز شمارش معکوس برگزاری اجلاس COP28 انتقادها از میزبان این رویداد جهانی بالا گرفته است. کمتر از صد روز دیگر رؤسای جمهور و نمایندگان کشورهای مختلف برای شرکت در بیستوهشتمین کنفرانس تغییراقلیم سازمان ملل متحد راهی «دوبی» میشوند، اما رئیس این اجلاس، «سلطان الجابر» که همزمان وزیر کشور امارات متحده عربی و مدیرعامل شرکت ملی نفت «ادنوک» است، در نوک پیکان انتقادات است. منتقدان میگویند بعید است که یک مدیر نفتی بتواند کشورها را برای کاهش استفاده از سوختهای فسیلی متقاعد کند، آنهم درحالیکه خودش مشغول توسعهٔ میادین نفت و گاز است. در این شرایط الجابر بهدلایل مختلف متهم به سبزشویی است؛ مثل آمارسازی دربارهٔ میزان انتشار کربن، 10 سال تعلل در ارائهٔ گزارش انتشار به سازمان ملل و تلاش برای پاکسازی سابقه کار با شرکتهای آلاینده.
دورنمای مبهم الحاق به توافق پاریس
پس از هشت سال از شکلگیری توافق پاریس و جنجالهای مرتبط با آن در کشور، حالا معاون حقوقی رئیس جمهوری میگوید که پیوستن ایران به توافق پاریس منوط به برداشتن تحریمها از سوی ایالات متحده است. این در حالی است که تابستان امسال، گرمترین تابستان ثبت شده در تاریخ بوده و دانشمندان به آن لقب «جهنم گرما» اطلاق کردهاند. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان و فعالان محیط زیست در جهان خواستار تسریع اقدامات دولتها برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای و فعالیتهای مرتبط با سازگاری با شرایط تغییراقلیم شدهاند.
