بایگانی مطالب برچسب: سازمان حفاظت محیط زیست
رهایی عقاب طلایی پس از بهبودی در قزوین
مدیرکل حفاظت محیطزیست قزوین گفت: عقاب طلایی که به دلیل ضعف جسمانی توان پرواز خود را از دست داده بود، پس از چند روز مراقبت و تیمار توسط کارشناسان اداره حفاظت محیطزیست شهرستان بویینزهرا، سلامتی خود را بازیافت و دوباره به آغوش طبیعت بازگشت.
راهکار نجات فوک خزری از خطر انقراض در سواحل شمال
بهدنبال افزایش چشمگیر تلفات تنها پستاندار دریای خزر در سالهای اخیر، طرح ایجاد ایستگاههای امدادی و آموزش صیادان در سواحل شمالی کشور با هدف حفاظت از فوک خزری و شناسایی دقیق دلایل مرگومیر این گونه نادر آغاز شد. آمارهای اخیر نشاندهنده کاهش شدید جمعیت این پستاندار و ضرورت اقدامات فوری برای تأمین امنیت زیستگاهی آن است.
حفاظت از خرس سبلان با مشارکت کوهنوردان و جوامع محلی
تدوین و اجرای برنامه جامع حفاظت مشارکتی خرس قهوهای در کوهستان سبلان عملیاتی میشود.
ضرورت برخورد قاطع با تصرفات و صید غیرمجاز
پارک ملی و تالاب بینالمللی بوجاق در مسیر حفاظت مشارکتیعاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ادارهکل حفاظت محیط زیست گیلان در بازدید میدانی از پارک ملی و تالاب بینالمللی بوجاق، بر لزوم اجرای رویکردهای علمی و مشارکتی برای مقابله با چالشهایی همچون تصرف اراضی، صید غیرمجاز و گردشگری بیضابطه تأکید کرد. وی از تدوین برنامههای نوین حفاظتی برای صیانت از این زیستبوم ارزشمند خبر داد.
بهروزرسانی نقشه کانونهای گرد و غبار کشور
دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار از بهروزرسانی نقشه کانونهای گرد و غبار کشور با همکاری چند دستگاه اجرایی خبر داد و اعلام کرد در فاز بعدی، این کانونها اولویتبندی میشوند و نتایج آن تا یک ماه و نیم آینده مشخص خواهد شد تا اعتبارات بر نقاط بحرانی متمرکز شود.
منشأ آلودگی نفتی اطراف جزیره خارک، تخلیه آب توازن آلوده یک نفتکش بوده است
سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به انتشار اخبار و گزارشهایی درباره آلودگی نفتی در اطراف جزیره خارک اعلام کرد منشأ آلودگی مشاهدهشده، تخلیه آب توازن آلوده یک نفتکش آسیبدیده بوده و هیچگونه نشت نفت از خطوط لوله، تأسیسات پایانههای نفتی یا سکوهای متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران در این منطقه گزارش نشده است.
پرندگان؛ پیامآوران صلح و زندگی
تابآوری شعاری
«صحبت از تابآوری، توازن و این چیزها، بیشتر شبیه شعار است و نمیشود به آن رسید.» این گفته «مهدیه پورشاد» کنشگر اجتماعی و محیطزیستی در میزگردی با محوریت تابآوری است، به گفته او دولت در ایران خود را دانای کل میداند. «مژگان احمدیه» فعال حوزه محیطزیست، کودک و طبیعت هم معتقد است در ایران نه برنامه تابآوری وجود دارد و نه حکمرانیای که بتواند در این باره فکر کند.
