بایگانی مطالب برچسب: سازمان حفاظت محیط زیست
تداوم آبیاری برخی مزارع اطراف شیراز با فاضلاب/ اعلام جرم علیه متخلفان
رئیس اداره حفاظت محیطزیست شیراز از تداوم آبیاری برخی مزارع با فاضلاب در اطراف این کلانشهر خبر داد و گفت: برخی کشاورزان با منحرف کردن مسیر فاضلاب یا استفاده از پمپ اقدام به آبیاری مزارع میکنند و هر ساله علیه متخلفان در این زمینه اعلام جرم میشود.
خسارت جنگ تحمیلی به تالابهای جنوب کشور | آخرین وضعیت تالابها
مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالابهای سازمان حفاظت محیطزیست با تشریح وضعیت تالابهای ایران و اشاره به سر ریز شدن سه تالاب، از وارد شدن خسارت به تالابهای جنوب کشور در پی تجاوز آمریکایی - صهیونیستی خبر داد.
مشاهده و ثبت ۶ قلاده خرس قهوهای در ارتفاعات کوه لیله اندیکا
سرپرست اداره حفاظت محیطزیست شهرستان اندیکا از مشاهده و ثبت ۶ قلاده خرس قهوهای در ارتفاعات کوه لیله از توابع شهرستان اندیکا، واقع در منطقه حفاظتشده شیمبار خبر داد.
تالابهای پلدختر زیستگاه ۵۵ نوع پرنده وحشی و مهاجر است
مدیرکل حفاظت محیطزیست لرستان گفت: تالابهای پلدختر زیستگاه ۵۵ نوع پرنده وحشی و مهاجر است.
مجروح شدن محیطبان منطقه حفاظتشده نئور در درگیری با صیاد غیرمجاز
فرمانده یگان حفاظت محیطزیست استان اردبیل از مجروح شدن یک محیطبان در منطقه حفاظتشده نئور در جریان برخورد با یک صیاد غیرمجاز خبر داد و اعلام کرد این محیطبان از ناحیه زانو زخمی شده و متخلف نیز پس از فرار، با تلاش نیروهای یگان حفاظت دستگیر و بازداشت شده است.
زاگرس قربانـــــی بولدوزرهای نفتی
پرونده تخلف مدیریت اکتشاف نفت در جنگلهای زاگرس در شمال خوزستان، بعد از دو سال همچنان مسکوت مانده است. جنگلهای بلوط و زیستگاه گونه حفاظت شده «سمندر لرستانی» در حالی قربانی جدید اکتشافات نفتی شده است که اعتراض مردم محلی و کنشگران محیطزیست به جایی نرسیده و سرنوشت پروندههای قضایی نیز در ابهام مانده است. حالا بخش زیادی از جنگل و چشمهسارها تخریب شده و گزارشهای محلی حاکیست جادهسازی و کوهتراشی و قطع درختان بلوط در شرایط جنگی نیز بدون ممانعت نهادهای نظارتی ادامه داشته است. پیشازاین هم پرونده تخریبهای ناشی از اکتشافات نفتی در تالاب بینالمللی «شادگان» بینتیجه مانده بود. در این میان، بیش از ۳۰۰ درخت بلوط و بادام و چشمههای منطقه «شاهزاده احمد» در بخش الوار گرمسیری اندیمشک که در مسیر جادهسازی و حفاری برای اکتشافات نفت بوده، نابود شده و جنگلهای چندصدساله بلوط در منطقه دشت لاله نیز در معرض تهدید قرار گرفته است. گویی دستهای پنهان در کار است تا سیاهی نفت را بجای سبزی زاگرس بنشاند.
روزگار سیاه گونههای خلیجفارس
قایق موتوری در میان سیاهی دریا پیش میرود، آنسوتر پالایشگاه «لاوان» بر اثر حمله صبح روز آتشبس در حال سوختن است، در سواحل «شیدور» و لاوان مرگ است که جولان میدهد، تنوع زیستی در این دو نقطه در حال کشیدن آخرین نفسها هستند، نمونهاش لاکپشت مرده شناور در آب، حلزونها و پرندههای آغشته به نفت در فیلمی که بهتازگی در شبکههای اجتماعی از بمباران این پالایشگاه منتشر شده است! این تمام ماجرا نیست، دلفینها، نهنگها، نوزادان لاکپشتهایی که قرار است به دنیا بیایند هم تحتتأثیر این آلودگی قرار میگیرند و میمیرند.
مشاهده و تصویربرداری از یک حلقه گرزه مار در منطقه اثر طبیعی ملی تنگه واشی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری یک حلقه گرزه مار در منطقه اثر طبیعی ملی تنگه واشی خبر داد و گفت: ثبت حضور این گونه ارزشمند در زیستگاه طبیعی خود نشاندهنده سلامت و پویایی اکوسیستم منطقه است.
