بایگانی مطالب برچسب: دیوان عدالت اداری

خانه‌سازی در گرو سند

یک بام و دو هوای دولت در مسکن‌سازی روستایی، روستانشینان را با چالش مواجه کرده است. درحالی‌که دولت سیزدهم اعلام کرده بود ۴۴ هزار هکتار در روستاهای سراسر کشور برای توسعه مسکن روستایی معین شده است، حکمی در دیوان عدالت اداری ساخت‌وساز در اراضی فاقد سند مالکیت را برای خود روستانشینان ممنوع اعلام کرده است. این رأی در حالی در گیلان صادر شده است که علاوه‌بر ۸۰ درصد از اراضی روستایی این استان،‌ بخش قابل‌توجهی از اراضی روستاهای سراسر کشور در مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است. حالا و با صدور این رأی از سوی دیوان عدالت اداری کشور، مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را در دستورکار قرار داده است و قرار است با طرحی دو فوریتی آن را بررسی کند. روند کند صدور اسناد مالکیت تک‌برگ برای خانه‌های روستایی و اعطای مالکیت به روستانشینان نیز بر این زخم ناسور اضافه شده است. تعیین‌تکلیف اسناد مالکیت نیز فقط برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود و روستاهای کوچک و فاقد کد روستایی عملاً از زمره سندبگیران حتی در بلندمدت نیز، خارج هستند. همچنین، روستانشینان فاقد سند حق دریافت هیچ نوع خدماتی ندارند.

ماجرای تأسیس داروخانه توسط غیر داروسازان از کجا آب می‌خورد؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص خبر تأسیس داروخانه توسط افراد غیر داروساز توضیحاتی ارائه داد.

دولت مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما است

حکمت‌علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سخنانی بیان کرد و گفت: قانون‌گذار در برنامه پنجم توسعه، دولت را مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده است.
بلیت هواپیما

دیوان عدالت اداری: رای حقوق دانشجو معلم‌ها کامل اجرا شود

رئیس دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش بر اجرای کامل رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره حقوق دانشجو معلم‌ها تاکید کرد.

بیشترین شکایات مردم از کدام دستگاه‌هاست؟

افزایش قیمت بلیت هواپیما با حکم دیوان عدالت اداری

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با حکم جدید دیوان عدالت اداری شاهد افزایش بسیار بالایی در قیمت بلیت هواپیما هستیم.
بلیت هواپیما

کسری امضاء علت توقف هتل ۳۰ طبقه ولنجک

توضیح چمران:

مالک فقط خرابه‌ها را پاکسازی کرده است

|پیام ما| خبر تخریب بیمارستان تاریخی «مسیح» کرمانشاه روز دوم خرداد امسال منتشر شد و عکس‌ها نشان می‌داد که چیزی جز خرابه از آن باقی نمانده است. این بیمارستان در سال ۱۳۸۲ به‌عنوان اثر ملی به ثبت رسید، اما مالک که اصرار به تغییر کاربری بیمارستان داشت، اوایل دههٔ ۱۳۹۰ با شکات در دیوان عدالت اداری آن را از فهرست آثار ملی خارج کرد. پس از هشدار دستگاه قضایی مبنی بر احیای بیمارستان، پیگیری فعالان میراث فرهنگی برای ثبت مجدد آن در فهرست آثار ملی و… مالک اصرار بر تخریب و تغییر کاربری داشت. سرانجام هم همین چند روز پیش خبر رسید که بیمارستان تخریب شده است. حالا هم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در مورد تخریب بیمارستان مسیح توضیحاتی را ارائه داده و می‌گوید: «آثاری از بیمارستان باقی نمانده بوده و مالک فقط خرابه‌ها را پاکسازی کرده است.»
بیمارستان مسیح کرمانشاه