بایگانی مطالب : فرهنگ
آثار دو عکاس ایرانی در نمایشگاه بینالمللی با موضوع آب
آثار دو عکاس ایرانی در نمایشگاه گالری «Deacaon» در بروکلین آمریکا با موضوع جوهر آب به نمایش گذاشته شد.
اکولوژیستی که فیلمساز شد
چند روایت جذاب از آثار پردیس موزهای دفینه
ساعتهای تعطیلی سینما در روز جمعه اعلام شد
نمایش فیلمهای سینمایی در حالی پس از دو روز تعطیلی از سر گرفته شده، بار دیگر از صبح تا عصر جمعه، متوقف میشود.
هادی جمالی، تصویرگر و نقاش، درگذشت
هادی جمالی ، تصویرگر و نقاش در ۷۴سالگی از دنیا رفت. جمالی را اغلب با نقاشیهای اکسپرسیو و انتزاعی که پس از دهه ۱۳۷۰ خلق کرده میشناسند.
چگونه برای کودکان درباره ایران بنویسیم؟
نشست «الزامها، ملاحظات و ضرورتهای نوشتن درباره ایران برای بچهها» برگزار میشود.
رُزتا؛ یک طبیعتگرایی زنانه
«رُزتا» نام یک دختر نوجوان است که در ذات خود یک طبیعتگرایی زنانه را پنهان کرده است. او در جامعهٔ بهشدت سرد و منزوی اروپایی زندگی میکند که برای زندهماندن باید از میان رنجهای بیشمار گذر کند تا شاید بتواند روزگار بسیار سخت خودش را مقداری قابلتحمل کند. او برای بقا میجنگد و در برابرش دیواری از جنس نابرابریها و ناعدالتیهای اجتماعی قرار گرفته که درد آن در یک اثر سینمایی هم میتواند تا مغز استخوان تماشاگر رسوخ کند. جامعه در حال حذف اوست و حالا باید وجود خودش را هرطور که شده ثابت کند.
نشست «موزه، سینما،آموزش» برگزار میشود
نشست تخصصی «موزه، سینما، آموزش» در موزه سینمای ایران برگزار میشود.
قطع همکاری خانه سینما با «محمدحسن شانهساززاده»
خانه سینما از تعلیق عضویت و قطع هرگونه همکاری صنفی و حرفهای صنوف سینمایی با «محمدحسن شانهساززاده»، نایب رئیس هیات مدیره شبکه نمایش خانگی نماوا به دلیل اظهارات توهینآمیز او خبر داد.
دانشآموزان عشایر بازماندگان از کلاس
|پیام ما| دستهایشان بیش از قلم و دفتر و کتاب، کار را میشناسد. بیشتر از گچ و تخته ابزار کشاورزی و دامداری را به دست میگیرند و دنیای کوچک عشایری خود را میسازند اما آنها نیازمند عدالت آموزشی هم هستند. پشت نیمکتهایی که به آنان سواد خواندن و نوشتن میآموزد و آنان را برای دستیابی به آرزوهای کودکانهشان کمک میکند. کودکان عشایری در مدارس مختلفی درس میخوانند که اکثر آنها با شکل مدارس معمول متفاوت است. محرومتر، کوچکتر و با امکانات کمتر. کلاسهای محدود و چندپایه، کمبود امکانات زیرساختی برای آموزش، قرارگیری در مناطق صعبالعبور و حتی مرزی، نبود سرویس ایابوذهاب از ویژگی این مدارس است؛ خصوصاً آنکه بسیاری از این مدارس و کلاسها در چادرها و یا کانکس و شبهکپر تشکیل میشود.