پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آرامش و تردد در مرز افغانستان برقرار است

وزیر کشور:

آرامش و تردد در مرز افغانستان برقرار است

اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد، از طریق گفت‌وگو باید حل‌وفصل شود.





آرامش و تردد در مرز افغانستان برقرار است

۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۰

وزیر کشور با اعلام اینکه آرامش و تردد در مرز با افغانستان برقرار است، گفت: اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد، از طریق گفت‌وگو باید حل‌وفصل شود.
به گزارش ایرنا، «احمد وحیدی» در حاشیۀ نشست دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران دربارۀ وضعیت مرزهای ایران و افغانستان عنوان کرد: اکنون وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام و ترددها در حال انجام است.
او افزود: براساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری‌ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم، از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند. بنابراین، با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به‌موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسئله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم.
رئیس شورای امنیت کشور افزود: متأسفانه، تاکنون چند نوبت اتفاقات از این دست داشته‌ایم. به مسئولان طالبان و افغانستان توصیه می‌کنیم که دقت کنند و مرزبانان خود را توجیه کنند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.
وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده‌های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که براساس گزارش‌های دریافتی، آنها را برکنار کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر