پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال

معاون آموزشی وزارت علوم گفت:

تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال





تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از مهر امسال یک درس الزامی برای دانشجویان فنی تحت عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

روح الله رازینی، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست خبری گفت: هوش مصنوعی نقشی پررنگ در بخش های مختلف کشور داشته و سبب بروز تحولاتی شده است. اکنون سالیانه ۱۲۰ درصد رشد در حوزه هوش مصنوعی در دنیا شاهد هستیم.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا در حوزه هوش مصنوعی فعال هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: ایران در حوزه تولید محتوا و ورود در عرصه هوش مصنوعی فعالیت های خوبی را انجام داده و جایگاه خوبی را در این حوزه کسب کرده ایم. الگوهای یادگیری و یاددهی در حوزه هوش مصنوعی رشد خوبی داشته است و توانمندی استادان و دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی باید متفاوت از گذشته باشد.

رازینی بیان کرد: اکنون تمام حوزه ها متاثر از هوش مصنوعی شده اند و در این خصوص بر اساس ظرفیت رشته‌ها باید متناسب سازی صورت بگیرد. از مهر امسال، یک درس دو واحدی الزامی برای دانشجویان فنی تحت عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در دانشگاه های سراسر کشور ارائه می شود. در حوزه هوش مصنوعی ۳۰ رشته در دانشگاه ها ایجاد خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: جایگاه آموزش در مجموعه وزارت علوم ارتقا پیدا کرده است و در این خصوص به تحولات جدید پایه های آموزشی در وزارت علوم توجه می شود‌. جشنواره سرآمدان آموزشی در ابن وزارت انجام شده و آیین نامه ای در این خصوص تدوین و ابلاغ شده است و ابن کار با هدف تقویت جایگاه آموزش استادان در دانشگاه ها انجام می شود.

رازینی ادامه داد: مسیر ارتقا از مسیرهای آموزشی تعریف شده است. وزارت علوم پایه های تشویقی را ویژه استادان دانشگاهی با هدف ارتقای آموزش در آموزش عالی تدوین کرده است. بسته درسی مهارتی طراحی شده و شامل کارورزی و کارآفرینی است و دانشجویان  بین ۳ تا ۱۵ واحد در حوزه های مختلف را برای آمادگی بهتر جهت ورود به بازار کار  می گذرانند. ساختارهای زیرنظام مهارتی تقویت خواهد شد.

 

ابلاغ سند ملی هوش مصنوعی به دستگاه های مختلف

در ادامه شقایق حق جو رئیس مرکز توسعه فناوری های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: هوش مصنوعی تمام ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و سبک زندگی افراد را تغییر خواهد داد.

وی بیان کرد: افق کشور این طور برنامه ریزی شده است که ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیرد. ورود هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را از بین خواهد برد. تمام حوزه ها باید آماده مواجهه با هوش مصنوعی بشوند تا در این خصوص آسیب کمتری را ببینند. سند ملی هوش مصنوعی ابلاغ شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر