پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | انتقال ۱۵۰ اتوبوس به کشور طی چند ماه آینده

مهدی چمران بیان کرد:

انتقال ۱۵۰ اتوبوس به کشور طی چند ماه آینده





انتقال ۱۵۰ اتوبوس به کشور طی چند ماه آینده

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان دو لایحه درباره حق غرفه در میادین میوه و تره‌بار و بررسی نمای بناهای شهر، از سفر معاون حمل‌‌ونقل شهرداری تهران به چین و وارد کردن ۱۵۰ اتوبوس به ایران خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «مهدی چمران» در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه روز شورای شهر گفت: در این جلسه ابتدا دو لایحه مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به یک فوریت اصلاحیه حق غرفه در میادین میوه و تره‌بار است که باید طبق روال هرساله مورد بررسی اعضا قرار گیرد و تثبیت شود.

او اضافه کرد: لایحه دیگر در مورد نمای بناهای شهر و بررسی آن‌هاست، که شامل اصلاحیه در این حوزه می‌شود. در حال حاضر کمیته‌هایی در شهرداری‌های مناطق وجود دارد که تعدادی از اساتید دانشگاه پس از بررسی نمای بناها با تأیید آن‌ها برای ساخت بنا پروانه صادر می‌کنند. لذا پیشنهاد اصلاحی در این حوزه مطرح شده که مورد بررسی اعضاء قرار می‌گیرد. همچنین در مورد اجاره دکه‌های عرضه گل و گیاه در شهر تهران توسط اعضای شورا بررسی می‌شود و مصوبه آن به تایید اعضا خواهد رسید. پس از آن نیز چند نام‌گذاری در دستور کار شورا قرار گرفته‌است.

او در پاسخ به سوالی درخصوص سفر معاون حمل و نقل شهرداری تهران به چین گفت: اصل رفتن ایشان بازدید از یک رام قطار ساخته‌شده در قالب قرارداد چین بود که باید این قطار چک و مورد تأیید قرار می‌گرفت که این کار انجام شد و از قطار ساخته شده بسیار تعریف کردند. اگر طبق برنامه پیش برویم بهمن‌ماه این قطار وارد ناوگان خواهد شد. در مورد اتوبوس‌ها نیز باید ظرف چند ماه آینده حدود ۱۵۰ اتوبوس وارد ایران شود و قطعا پس از آن سرعت ورود اتوبوس‌ها به تهران افزایش پیدا خواهد کرد. در دیگر بخش‌های سفر نیز جزئیات اداری در مورد قراردادها وجود داشت که خوشبختانه همگی انجام شده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تراموایی که مقرر شده به کار گرفته شود دیگر به صورت ریلی نیست و همان‌طور که در صحن شورا توضیح دادم یک رام آن به صورت آزمایشی و با تاکید بر این‌که به صورت چرخ لاستیکی است، همانند اتوبوس‌های سه کابین مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مسیر بی‌آرتی حرکت می‌کند و می‌تواند مسافرین بیشتری را حمل کند.

او ادامه داد: این اتوبوس‌ها حتی می‌توانند بدون راننده مورد استفاده قرار گیرند اما فعلا این ریسک را انجام نمی‌دهیم و اگر این مد از حرکت خوب باشد و مورد تأیید قرار گیرد بحث خریداری آن مطرح خواهد شد. گویا از نظر قیمت و میزان مسافری که جابه‌جا می‌کنند به صرفه است. البته باید این موضوع بررسی شود.

چمران در پاسخ به سوالی درخصوص تعامل شهرداری تهران با دولت در حوزه حمل و نقل گفت: ما امیدواریم همان راه شهید رئیسی و تعامل در مورد حمل و نقل عمومی با همان صمیمیت قبلی استمرار پیدا کند. البته نمی‌گوییم که مشکلی وجود نداشته. مشکلات را عنوان می‌کردیم و از وزارت‌خانه‌های مختلف برای حل مشکلات تعامل خوبی شکل گرفته بود؛ لذا امیدواریم با مشکلات کم‌تر این مسیر ادامه پیدا کند، چرا که این موضوع به نفع مردم است و به نفع دولت است و هر دولتی که بیاید می‌تواند به نفع خود از این دستاوردها استفاده کند.

او تاکید کرد: تاییدیه‌ واگن‌ها را گرفته‌ایم البته شاید در میانه راه باز هم نیاز به تایید وجود داشته باشد، اما امیدواریم که مسیر با مشکلات کم‌تر پیموده شود.

چمران درخصوص به کارگیری اتوبوس‌های جدید در ناوگان ادامه داد: ۱۰۰ اتوبوس وارد ناوگان شهر شده و مورد استفاده قرار گرفته که بیشتر در مناطق غربی و جنوب غربی تهران مورد استفاده قرار گرفته‌است. در مورد دوچرخه‌ها نیز به شهرداری ابلاغ کردیم که دوچرخه‌هایی که دپو شده به هر طریقی که وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

تعدیل کادر درمان به بهانۀ بازسازی

پرسنل بیمارستان «تهران کلینیک» از نیمه‌فعال‌شدن این مرکز درمانی می‌گویند

تعدیل کادر درمان به بهانۀ بازسازی

نسل زد نیازمند امید اجتماعی است

انفعال در برابر شیوع خودکشی در بین نوجوانان

نسل زد نیازمند امید اجتماعی است

درختان سوخته و تشنۀ چیتگر 

کمبود حقابه، کاج‌ها را دچار آفت سوسک پوست‌خوار کرد 

درختان سوخته و تشنۀ چیتگر 

خطر بیکاری ۷۰۰ پرستار و ۲۰۰ پزشک

تغییرات عجیب در مدیریت بیمارستان محب کوثر با اعتراض کادر درمان روبه‌رو شد

خطر بیکاری ۷۰۰ پرستار و ۲۰۰ پزشک

وزیر ارشاد به آزادی رسانه‌ها متعهد باشد

انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران تهران و عکاسان مطبوعاتی ایران در نامه‌ای به دفتر ٰرئیس جمهوری منتخب خواستار شدند

وزیر ارشاد به آزادی رسانه‌ها متعهد باشد

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر