پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کمبود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های کشور

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران:

کمبود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های کشور





کمبود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های کشور

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: در آتش‌نشانی‌های کشور بیش از ۲۰۰۰ دستگاه خودرو کم داریم همچنین بیشتر خودروها نیز به سن ۳۰ سالگی و فرسودگی رسیده‌اند که نیازمند بودجه ملی در این زمینه هستیم.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، قدرت‌الله محمدی در ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری که پیش از ظهر امروز در هتل المپیک برگزار شد؛ گفت:جامعه آتش‌نشانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما متاسفانه ما مورد کم لطفی سازمان‌ها هستیم. ما در ماموریت‌های خارج از کشور می‌بینم میان چیزی که در دنیا وجود دارد و چیزی که ما در کشور داریم فاصله زیادی دارد و ما باید دست در دست هم دهیم که میزان تلفات و حوادث کم شود.

وی افزود: آرزوی همه ما این است که شیفت‌های ما خالی از حوادث باشد اما متاسفانه این‌گونه نیست زیرا مجموعه‌ای تنها هستیم. متاسفانه در حوزه ایمنی آموزش شهروندی، امور دانشگاهی، ایمنی ساختمان‌ها، پیشگیری و … چیزی در حوزه ایمنی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: این اقدامات باعث می‌شود حتی نیازهای بازارهای کار نیز تامین شود و هرچی رشته ایمنی پربارتر شود، شغل بیشتری ایجاد می‌شود.

محمدی گفت: از چهار سالگی افراد در بیشتر کشورها به آنان مسائل ایمنی آموزش داده می‌شود اما در کشور ما حتی در دانشگاه نیز ایمنی تدریس نمی‌شود و شهروندان ما آموزشی نمی‌بینند که از خطر دور بمانند.

وی خطاب به مدیران عامل سازمان های آتش نشانی شهرداری های کشور ادامه داد: لایحه یکپارچگی ایمنی به مجلس می‌رود که باید در سراسر کشور با هم همصدا شویم تا تصویب شود تا برخی مشکلات  حل شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: در کشور ۲۰۰۰ دستگاه خودرو سنگین آتش‌نشانی کم داریم که این کار با بودجه شهرداری ها رقم نمی‌خورد و تنها به حقوق آتش نشان ها می‌رسد. تجهیزات آتش نشانی ارزبری بالایی دارد و قیمت بالایی نیز دارند. بنابراین باید بودجه ملی در مجلس برای آن تعبیه شود. همچنین در برخی شهرستان ها سن خوردوها به ۳۰ سال نیز می رسد و برخی شهرها نردبام ندارند که این امر بسیار خطرناک است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه بالاترین سود را برای خودشان تولید می‌کنند اما در حوزه آتش‌نشانی غیرفعال هستند و اعتنایی  هم به آن ندارد. من معتقدم درصدی از درآمد این شرکت ها باید به آتش‌نشانی تعلق گیرد تا کمتر خطری مردم را تهدید کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد:همچنین شهدای آتش‌نشان هیچ مصوبه‌ای ندارند و این معضل ماست که به جز شهدای پلاسکو، سایر شهدای ما، هیچ خدماتی نمی‌گیرند.

محمدی گفت: در کل باید بگویم که ما آتش‌نشانان در جامعه فراموش شده ایم اما در میان مردم محبوب‌ترین هستیم و از بین ۳۰ شغل، دومین رتبه شغل استرس زا برای آتش نشان هاست که امیدوارم مسئولین کمک کنندگان شرایط ما بهتر شود تا خدمات بهتری نیز ارائه کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر