پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدار درباره احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این استان هشدار داد

هشدار درباره احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های تهران





هشدار درباره احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های تهران

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این استان هشدار داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی حجم بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات شمال شرقی استان خواهد بود.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران حامد یزدی‌مهر پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گفت: پیش از این به تمام شهرستان‌های استان تهران اعلام کرده‌ایم، که لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها را انجام دهند. او ادامه داد: هشدار سازمان هواشناسی برای استان تهران زرد است و ممکن است از ظهر امروز یکشنبه تا بعد از ظهر سه شنبه ۱۷ آبان شاهد وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، نفوذ گرد و غبار از استان‌های مجاور (به‌ویژه در غرب و جنوب استان) باشیم.‌ مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها،کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند، چراکه بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.‌
او با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران گفت: کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر و شب، احتمال شکستن درختان، سقوط اجسام از ارتفاع، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و لغزندگی جاده‌ها و احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها در این روزها دور از ذهن نیست و باید نسبت به آن هوشیار بود. یزدی‌مهر با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم، اطراف رود دره‌ها نروند، گفت: حجم بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات شمال شرقی استان پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه در خصوص بازدید قدرت‌الله شفیقی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران از اداره کل مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: با حضور معاون استاندار تهران در این اداره کل موارد و مشکلات توسط کارکنان بیان شد و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در زمان مقتضی برای حل مشکلات موجود اقداماتی صورت گیرد. یزدی‌مهر با اشاره به اینکه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است افزود: قبل از اینکه برای هر هدف بلندمدتی فکر شود باید بدانیم که مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. او با بیان اینکه مدیریت بحران مؤثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام‌مند است گفت: این نظم مبتنی بر هوشیاری، حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی سازمانی است و در این راستا نیازمند توجه ویژه به این مقوله هستیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *