پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وقوع بدترین خشکسالی در تاریخ فرانسه

همزمان با موج گرما اروپا، آبرسانی به شهرها ادامه دارد

وقوع بدترین خشکسالی در تاریخ فرانسه





وقوع بدترین خشکسالی در تاریخ فرانسه

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

|پیام ما| دولت فرانسه برای مقابله با خشکسالی تاریخی این کشور، اتاق بحران تشکیل داده است زیرا بیشتر از 100 شهر با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.
به گزارش یورونیوز، کریستوف بچو، وزیر محیط زیست هنگام بازدید از منطقه جنوب شرقی فرانسه درباره وضعیت این شهرها گفت: «از آنجا که چیزی در لوله‌ها باقی نمانده، کامیون‌ها آب را به این مناطق می‌رسانند. چنین وضعیتی را تاکنون ندیده‌ام و خبر بد این است که فکر نمی‌کنم شرایط به‌زودی عادی شود.»
همچنین الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه هشدار داده که فرانسه با «شدیدترین خشکسالی» ثبت‌شده در این کشور مواجه است. در حال حاضر دست کم ۶۲ منطقه در فرانسه به دلیل خشکسالی محدودیت مصرف آب دارند.
موج گرمایی که از ژوئن این کشور را فراگرفته، باعث خزان زودرس درختان و بوته‌ها شده است. شرایط خشکسالی دولت فرانسه را بر آن داشته تا با تشکیل اتاق بحران برای انتقال آب به خشک‌ترین نقاط دست به کار شوند. این در حالی است که پس از خنک شدن هوا در برخی مناطق، سرویس ملی هواشناسی فرانسه پیش‌بینی کرده که افزایش دما همچنان ادامه خواهد داشت.دمای بالای 30 درجه سانتیگراد و افزایش آن تا 37 درجه سانتیگراد در بخش‌هایی از جنوب این کشور پیش‌بینی شده است. این در حالی است که سرویس ملی هواشناسی فرانسه می‌گوید: «حداکثر دمای بین 32 تا 36 درجه سانتی‌گراد احتمالاً می‌تواند برای مدتی طولانی در بخش بزرگی از کشور باقی بماند.» بالا ماندن دما در بسیاری از نقاط اروپا نیز پیش‌بینی شده است.
همچنین در کشور ایتالیا، مقاصد محبوب گردشگری مثل فلورانس و پالرمو با دمای بالای 40 درجه سانتیگراد در میان 16 شهر ایتالیا در فهرست «هشدار قرمز» قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش با ادامه خشکسالی و افزایش دما، تولید برنج در حاشیه رودخانه پو در معرض تهدید شدید قرار گرفته زیرا تحت این شرایط، شالیزارها به کلی خشک شده و در صورت استفاده از سفره‌های زیرزمینی شور می‌شوند. با وجود این مشکلات، دولت ایتالیا بخشی از بسته 17 میلیارد یورویی مقابله با بحران‌های معیشتی را به کاهش اثرات این خشکسالی اختصاص داده که بدترین خشکسالی 70 سال اخیر در این کشور است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *