پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مرمت اضطراری ۱۰ اثر تاریخی خوزستان

مرمت اضطراری ۱۰ اثر تاریخی خوزستان





۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶

مرمت اضطراری ۱۰ اثر تاریخی خوزستان

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: طرح مرمت اضطراری و رفع خطر ۱۰ اثر تاریخی خوزستان در آخرین نشست شورای فنی میراث فرهنگی استان بررسی و تصویب شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، احمدرضا حسینی‌بروجنی بیان کرد: در راستای بررسی طرح‌های مرمتی تهیه ‌شده در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان، نشست شورای فنی با حضور سیدحکمت‌اله موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان و اعضای شورای فنی برگزار شد ‌که در این نشست طرح مرمت اضطراری و رفع خطر ۱۰ اثر تاریخی در سطح استان بررسی و در نهایت موارد مرتبط با موضوع به منظور مرمت این آثار و صدور حکم مرمت تصویب شد.

وی افزود: مرمت بقعه عبداله‌بانو، ساباط‌های شوشتر و اثر تاریخی معین‌التجار این شهرستان از طرح‌هایی بودند که در این شورا مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین پس از بررسی طرح‌های مرمتی شوشتر، مرمت ۲ اثر تاریخی شهر اهواز به نام‌های «سرای دادرس» و «هتل قو» نیز در شورای فنی بررسی شد. 

در ادامه طرح ساماندهی محوطه طاق‌طویله شهر ایذه که توسط شهرداری تهیه شده بود نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد کارشناسان حوزه معاونت میراث فرهنگی خوزستان و دفتر فنی شهرداری ایذه نسبت به اصلاح طرح ساماندهی اقدام و این طرح بار دیگر در جلسه شورای فنی مطرح شود.

معاون میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد:در این شورا، طرح‌های دیگری از قبیل طرح مرمت اضطراری و رفع خطر قلعه ‌جایزان، خانه اخوان و خانه نجف‌خان بهبهان و باغ امیرمجاهد رامهرمز هم بررسی و در نهایت با رای اکثریت اعضای شورا، طرح‌های مرمت اضطراری و رفع خطر تصویب و به منظور صدور احکام مرمتی به معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه ارسال شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر