پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کشف بی‌سابقه یک محموله بزرگ زبان گُراز در هرمزگان

کشف بی‌سابقه یک محموله بزرگ زبان گُراز در هرمزگان





کشف بی‌سابقه یک محموله بزرگ زبان گُراز در هرمزگان

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از کشف یک محموله بزرگ زبان حیوانات وحشی که به‌نظر می‌رسد زبان گُراز باشد، خبر داد و گفت: کشف چنین محموله‌ای در کشور را بی‌سابقه و برای نخستین است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا حبیب مسیحی تازیانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله که زیرِ بار ماهی در یک خودروی یخچال‌دار جاسازی شده بود، از مسیر چابهار به سمت استان فارس بارگیری و در حال حرکت بود.

او ادامه داد: بررسی دقیق موضوع برای مشخص شدن تعداد و نوع حیوان وحشی ادامه دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، کشف چنین محموله‌ای در کشور را بی‌سابقه و برای نخستین بار اعلام کرد. مسیحی تازیانی یادآورشد: هیچ گزارشی از کشتار یا تلفات وسیع گراز یا دیگر حیوانات وحشی در استان هرمزگان نداشته‌ایم.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به مبدا این محموله که از چابهار بوده؛ ممکن است محل بارگیری آن پاکستان یا دیگر کشورهای همسایه باشد که تحقیق در این مورد نیز ادامه دارد.

پیش از این روزنامه همشهری در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۱ از شیوع عجیب گرازخوری در برخی مناطق ایران خبر داده و نوشته بود: «گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌ وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.» در بخشی از این گزارش قیمت گوشت گراز بیش از ۶۰ هزار تومان اعلام شده بود: «بعد گراز را قصابی می کنیم. هر کدام بالای ۲۰ کیلو گوشت دارند. هر کیلویی معمولاً بالای ۶۰ هزار تومان فروش می‌رود. بهتر از کارگری است.»

 

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *