پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دومین گورخر باغ وحش صفادشت تلف شد

دومین گورخر باغ وحش صفادشت تلف شد





دومین گورخر باغ وحش صفادشت تلف شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

دو هفته پس از مرگ یکی از گورخرهای وارداتی به باغ وحش صفادشت ملارد، گورخر آفریقایی دوم تلف شد.

در حالی که این مجموعه در روزهای گذشته از آبستن بودن هر دو گور ماده باز‌مانده خبر داده بود. حالا پیگیری‌های «پیام ما» از منابع آگاه نشان می‌دهد دومین گورخر هم در باغ وحش صفادشت تلف شده است. پس از انتشار خبر تلف شدن دومین گورخر در باغ وحش صفادشت، شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر این خبر را تایید کرد. او با اشاره به اینکه کارشناسان استانی محیط زیست در حال حاضر در محل باغ وحش حاضر شده‌اند. گفت: دلایل تلف شدن گورخر در دست بررسی است.

پیش از این پیام ما در جریان انتشار خبر تلف شدن گورخر اول، در گزارشی نوشته بود: «در حالی که رئیس باغ وحش صفادشت پیش‌تر در گفت‌وگو با صداوسیما دلیل مرگ یک گورخر را «حمله کارتن‌خواب‌ها و اراذل و اوباش» در گمرک بازرگان عنوان کرده بود، فیلمی منتشر شده که علیرضا اشرفی را در حال آزار این حیوان نشان می‌دهد». این فیلم ابهامات درباره مرگ این‌ گونه وارداتی را بیشتر کرده است. پس از ورود سه راس گورخر آفریقایی به ایران و نگهداری چندروزه آن‌ها در گمرک. گورخر نر تلف شد. اما ماجرای انتقال گورخرها و مرگ یکی از آن‌ها همچنان با ابهامات و اظهارات متناقضی همراه است.

رئیس مجموعه در یکی از فیلم‌هایی که برای توجیه این اتفاقات منتشر کرده. توضیح داده بود که حیوانات را از هلند خریداری کرده است. و ناچار شده آنها را به دلیل ندادن اجازه ترخیص، برای ۹ ماه در بلغارستان نگهداری کند. او در این توضیحات علاوه بر اینها اشاره می‌کند که حیوانات در طول مدت نگهداری در بلغارستان به «سو‌تغذیه» دچار شده‌اند».

 

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *