پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دکلِ دردسرسازِ «الواج» ساخته نمی‌شود

مخابرات عقب نشست

دکلِ دردسرسازِ «الواج» ساخته نمی‌شود





دکلِ دردسرسازِ «الواج» ساخته نمی‌شود

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱

دکل مخابراتی که قرار بود از سوی مخابرات و خلاف ضوابط محیط زیستی در مجاورت مدرسه دخترانه روستای «الواج» ارومیه احداث شود ساخته نخواهد شد.

«شاپور صالحی» یکی از اهالی روستا و نماینده اهالی که مجموعه پیگیری‌های قضایی و حقوقی درخواست ساکنان الواج را انجام می‌داد به «پیام ما» گفت: «همه ادوات دکل جمه شده است و طبق آنچه به ما اعلام کرده‌اند قرار نیست دیگر در این مکان دلکی احداث شود.
بیش از ۷۰ نامه میان دستگاه‌های مختلف دولت و سایر ارکان، از جمله سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اداره تابعه‌اش در استان آذربایجان‌غربی، وزارت آموزش‌وپرورش، شهرداری و شورای شهر ارومیه، دادستانی آذربایجان‌غربی رفت و آمد تا بتوانند جلوی نصب یک «دکل مخابرات همراه اول» در مجاورت دبیرستان دخترانه‌ای در روستای اقماری الواج ارومیه را بگیرند.
مجموعه قوانین کشوری و آیین‌نامه‌های اجرایی از قانون هوای پاک تا قانون جوانی جمعیت نیز نصب دکل مخابرات و هر دکل پرتوزا یا ساطع‌کننده امواج را در حریم ۱۶متری یک مدرسه غیرمجاز می‌دانند. بااین‌حال، اداره مخابرات در ارومیه بدون مجوزهای لازم و با وجود این استعلام‌های ناهی و حکم قانونی منع‌کننده، کارگاهش را تجهیز و زمینی درست در فاصله ۱۶متری مدرسه دخترانه «متانت» را گودبرداری کرده بود. هنوز تکلیف مالکیت این زمین مشخص نیست.
روزنامه «پیام ما» در دو گزارش به این تخلف محیط زیستی و اقدام مخابرات ارومیه که به رغم مخالفت اهالی در حال انجام بود پرداخته بود.

 

مرغ یک‌پای مخابرات

اصرار بر تخلف محیط‌زیستی

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

شاپور صالحی

با سلام در خصوص دکل تلفن همراه با فاصله ۱۶متری از درب ورودی دبیرستان دخترانه متانت امواج که خوشبختانه پروژه مربوطه جمع آوری و تمامی ساکنین از خانواده روزنامه پیام ما نهایت سپاس و قدردانی را داریم با تشکر

شاپور صالحی

با سلام در خصوص دکل تلفن همراه با فاصله ۱۶متری از درب ورودی دبیرستان دخترانه متانت الواج خوشبختانه دکل مربوطه متوقف گردید و به نیابت از طرف تمامی ساکنین از روزنامه پیام ما نهایت سپاس و قدردانی را داریم . با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر