بایگانی مطالب برچسب: سازمان جهانی بهداشت
ادامه آتشسوزی در «لس آنجلس»
حداقل شش آتشسوزی جنگلی همچنان در سراسر لس آنجلس شعلهور است. تاکنون حداقل ۱۱ نفر جان خود را از دست دادهاند و مقامات اعلام کردهاند تا زمانی که بازرسان نتوانند بررسیهای دقیق انجام دهند، آمار واقعی مشخص نخواهد شد.
سازمان جهانی بهداشت اطلاعیهای درباره اپیدمی ویروس جدید نداشته است
سرپرست مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی و رسانهای مبنی بر شیوع و اپیدمی ویروس متاپنوموویروس انسانی (HMPV) در یکی از کشورهای جهان، گفت: سازمان جهانی بهداشت در مورد این بیماری، اطلاعیه و اعلامیه جدیدی نداشته و جای نگرانی نیست.
هرمزگان در حصر گردوغبار
نیمی از ایران در برف و سرما فرورفته است و نام استان هرمزگان هم درمیان استانهایی به چشم میخورد که با شروع هفته هشدار نارنجی سرمازدگی برای محصولات باغی و کشاورزی و همچنین هشدارهای مربوط به کاهش مصرف دریافت کرده است. بااینحال، این استان درگیر چالش دیگری نیز شده است: «گردوغبار». مسئلهای که گویی دیگر به مشکلی مزمن و البته بدون راهحل برای این استان بدل شده است. طبق اعلام ادارهکل حفاظت محیطزیست این استان هوا در سه شهرستان بندرعباس، بندر خمیر و جاسک در وضعیت خطرناک قرار دارد. همچنین، کاهش محسوس شعاع دید حتی در جزایر کیش و قشم هم کاملاً محسوس است. بنابه اعلام سازمان هواشناسی این استان این وضعیت حداقل تا پایان روز سهشنبه با این استان خواهد ماند. گردوغبار در روزهای نخست هفته مهمان نامیمون هرمزگان نبود و سیستانوبلوچستان را هم درنوردید.
علائم سویه جدید کرونا چیست؟
متخصصان انگلیسی از شناسایی سویه جدید کوویدــ۱۹ با نام «اکسئیسی» (XEC) در آستانه فصل سرما خبر میدهند.
«هاری» در پستانداران دریایی شیوع پیدا کرد
ماه می امسال یک فُک دریایی در یک ساحل گردشگری در «کیپتاون»، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی، ۵ موجسوار را در عرض چند دقیقه گاز گرفت. هرچند این گروهِ موجسواران با بیتفاوتی این حادثه نادر را به شوخی گرفتند اما کارشناسان از شنیدن این خبر نگران شدهاند زیرا چنین رفتاری در «فُکهای خزپوش» منطقه کِیپ بسیار غیرمعمول است و به نظر میرسد که این قبیل تغییرات رفتاری در پستانداران دریایی در حال تبدیل شدن به الگویی تازه است.
درسهایی که باید از «کووید» میآموختیم
|پیام ما| جامعهٔ جهانی تازه دو سال است که از همهگیری کووید ۱۹ خلاص شده و توانسته این بیماری را تحت کنترل قرار دهد، اما شیوع مجدد بیماری آبله میمون که یکبار در گذشته در کشور آفریقای مرکزی شایع شده بود، بار دیگر ترس و دلهره را در دل شهروندان کشورهای مختلف انداخته است. در شیوع اخیر، جمهوری دموکراتیک کنگو بیشترین آمار ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است، اما بهتازگی مواردی از ابتلا خارج از قارهٔ آفریقا، از جمله در سوئد و پاکستان به ثبت رسیده است. خروج آبله میمون از آفریقا، توجهها را بیشتر از قبل به بیماری جلب کرد، اما همزمان، خاطرهٔ توزیع نابرابر ش بیماری کووید و فشارهای سیاسی و اقتصادی ناشی از آن به کشورهای کمدرآمد را هم تداعی کرد. حالا باتوجهبه اینکه مرکز اصلی شیوع بیماری، کشورهای کمدرآمد آفریقایی هستند، موضوع برابری در توزیع واکسن بار دیگر محل بحثهای داغ است. آنچه در ادامه میآید، سرمقالهٔ روز دوشنبهٔ روزنامهٔ «گاردین» چاپ لندن است که نویسندهٔ آن خواستار توجه به درسآموختههای پاندمی کووید ۱۹ در مدیریت جهانی بیماری شده است.
ورود بیش از ۲ میلیون کیت برای تشخیص تب دنگی و هپاتیت به کشور
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیگیریهای ماههای اخیر وزارت بهداشت برای تسریع در ترخیص کالاهای سلامت محور اهدایی سازمانهای بینالمللی، از ورود بیش از ۲ میلیون کیت برای تشخیص تب دنگی و هپاتیت به کشور خبر داد.
درخواست رئیس سازمان نظام روانشناسی از دولت برای سرمایهگذاری در حوزه سلامت روان
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با تاکید بر اینکه بیتوجهی به سلامت روانی به طور مستقیم بر اقتصاد جامعه و خانواده اثرگذار است، از دولت چهاردهم خواست تا به طور جدی در این حوزه سرمایهگذاری کند.
