بایگانی مطالب برچسب: دستمزد
منوی «مینـــــــی»!
| پیام ما | اعداد تورم مواد خوراکی سهرقمی شده است؛ این خلاصه گزارش ماههای اخیر مراکز آماری است. روایت رسمی از گرانی سرسامآور غذا که حالا نقل هر محفلی است. استیصال گرانی به منوی کافه و رستورانهای تهران رسیده و این روزها فروش غذای لقمهای باب شده است؛ پیشازاین در فهرست خوراکی رستورانهای تهران گهگداری عنوان غذای «اقتصادی» به چشم میآمد؛ اما حالا فروش «مینی» غذاها رایج شده و از چند لقمه فینگرفود تا چند قاشق مینیماکارونی و مینیقیمه در این منوها دیده میشود. ماجرا به همینجا ختم نمیشود و لقمههای کوچک به پیشغذا هم رسیده و مینیسالادها، مینیسیبزمینی سرخکرده و مینی نان سیر هم در رستورانهای تهران به فروش میرسد؛ منوهایی که شاید آخرین کوشش رستورانداران برای جلوگیری از ریزش مشتریان و تختهکردن دکانها باشد.
موضع یک مقام کارگری درباره دستمزد ۱۴۰۵
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه اعتقادی به درصد افزایش دستمزد کارگران نداریم تاکید کرد: دستمزد سال آینده کارگران باید قدرت خریدشان را حفظ کند تا معیشت آنها به خطر نیفتد؛ تا زمانی که تورم موجود مهار نشود، درصد افزایش مزد بی معناست.
سقوط بیش از ۴۰۰ درصدی ارزش دستمزد فقط در ده سال
برای احیای قدرت خریدی که دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۳ داشته، امروز باید هر کارگر حداقلبگیر و دارای دو فرزند، نزدیک ۴۹ میلیون تومان حقوق بگیرد اما آنچه به چنین کارگری در پایان ماه پرداخت میشود فقط ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وجه رایج مملکت است!
مهاجرت تهرانیها برای فرار از گرانی مسکن
گزارش بانک مرکزی نشان میدهد قیمت مسکن در تهران میانگین متری ۸۸ میلیون است. با در نظر گرفتن دستمزد ۷ میلیون تومانی وزارت کار و قیمت بالای مسکن، ۱۵۴ سال نیاز است تا تهرانیها بتوانند خانهدار شوند. همین امر، مردم را ناچار به ترک تهران و مهاجرت به شهرستانها کرده است. در این شرایط وزارت راه و شهرسازی برای کاهش زمان انتظار خرید خانه در تهران چه برنامهای دارد؟
«الهه کاظمی» پرستاری که از فشار کاری به کما رفت!
در روزهای اخیر، تصاویری در شبکههای اجتماعی منتشر شده است که الهه کاظمی، پرستار بیمارستان لقمان حکیم تهران را در حال اغما نشان میدهد. ظاهراً این پرستار به دلیل فشار کار شدید و خستگی مفرط، از پنج روز پیش تاکنون در کما به سر میبرد.
مرحله جدید دهکبندی خانوارها از شهریورماه
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد:
آیا در دولت جدید حق اعتراض و اعتصاب صنفی به رسمیت شناخته میشود؟
دریافت زیرمیزی پزشکان تخلف است
ممنوعیت پرداخت پول خارج از صندوق بیمارستان
