بایگانی مطالب برچسب: خوزستان
پرونده پیچیده یک پالایشگاه
پالایشگاه بیدبلند خلیجفارس بهبهان که در سالهای اخیر یکی از متهمان آلودگی در استان خوزستان بوده، در هفته گذشته با انتشار خبری اعلام کرده است سازمان حفاظت محیطزیست مهر تأیید بر عملکرد این مجموعه زده و «این مجموعه عامل آلایندگی شهرستان بهبهان نیست». همین هم عاملی بود تا محیطزیست به این مورد واکنش نشان دهد و این خبر را نظر مدیریت این پالایشگاه بداند. «ادارهکل حفاظت محیطزیست استان خوزستان بهعنوان مرجع حاکمیتی محیطزیست استان دراینخصوص اظهارنظری نداشته و وضعیت آلایندگی این شرکت طی پایشها و بازدیدهای میدانی مهر، آبان، آذر و دی ماه امسال بررسی شده که آن نتایج در حال بررسی است.» این اتفاقات درحالیاست که شورای شهر بهبهان هم از این مجموعه شکایت کرده و البته بهگفته «محمد الموتی»، دبیر شبکه تشکلهای مردمنهاد محیطزیست و منابع طبیعی کشور، یکی از مطالبات آنها از نهادهای نظارتی و خود این مجموعه، مربوط به جمعآوری نکردن گازهای همراه ۵۲ مشعل در شرق کارون است. کاری که بهگفته الموتی برای آن حدود شش سال قبل معادل ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول پروژه دریافت شده و گازی جمعآوری نشده است. این موردی است که سال گذشته، مورد توجه و پیگیری شبکه تشکلهای محیطزیست و منابعطبیعی کشور از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دستگاههای نظارتی قرار گرفته و آنها همچنان در انتظار نتیجه هستند. این درحالیاست که مدیر پروژه جمعآوری گازها میگوید «پولی از جایی نگرفتهایم، خودمان باید هزینه این پروژه را میدادیم و تا پایان سال ۱۰ مشعل خاموش خواهند شد.» حالا اما آلایندگیهای این مجموعه هم به فهرست مطالبات این پرونده اضافه شده است، مواردی که مورد شکایت شورای شهر بهبهان قرار گرفت و در نهم دیماه توانستند حکمی برای آن از مراجع قضائی بگیرند.
هوای ۸ شهر خوزستان در وضعیت قرمز
آخرین دادههای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان میدهد، هوای هشت شهر خوزستان ناسالم و قرمز اعلام شد.
آلودگی هوا در ۱۰ شهر خوزستان؛ هوای پنج شهر در وضعیت قرمز
آخرین دادههای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان میدهد، هوای۱۰ شهر خوزستان آلوده است که از این تعداد هوای پنج شهر در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.
هوای هشت شهر خوزستان برای گروههای حساس ناسالم شد
آخرین دادههای سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان میدهد، کیفیت هوای هشت شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.
فلرها سم مزمن در هوای خوزستان
آلودگی هوا، میراث ۵۰ ساله قوانین ناکارآمد
|پیام ما|«آلودگی هوای اهواز در حال افزایش...»، «درحالیکه ابرهای سیاه دودآلود در آسمان اهواز با چشم قابلمشاهده است، سامانه پایش آلودگی، هوای امروز اهواز را پاک اعلام کرده است!» «فلرهای نفتی ابرهایی از دود را بهسمت اهواز روانه کردند»، «اهواز و تهران هر دو در وضعیت قرمز؛ ولی یکی، دو روز تعطیل و دیگری، هیچ روز تعطیل!»، «آغاز دوباره مازوتسوزی نیروگاه شازند! نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی: پزشکیان دستور صریحی درباره منع مازوتسوزی در نیروگاه شازند داشتند و از سرگیری مازوتسوزی بیاحترامی به دستور ایشان است.» اینها تنها بخش اندکی از مطالبی است که با موضوع آلودگی هوا در دو کانال تلگرامی درباره خوزستان و استان مرکزی منتشر شده است. مردم این دو استان هر دو گلهمندند، اراکیها از اینکه چرا مازوتسوزی به خلاف وعده دولت دوباره انجام شده است و خوزستانیها از اینکه چرا دیده نمیشوند؛ نه خودشان و نه مصائبشان!
کاهش لایه مرزی هوا در خوزستان به حداقل
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تلاش برای مدیریت آلودگی هوای روزهای اخیر با رصد منابع آلاینده خبر داد.
استان خوزستان میزبان دبیرخانه پرندهنگری کشور
استان خوزستان با بهرهگیری از ظرفیتهای بینبخشی و حمایت وزارت میراثفرهنگی، بهعنوان میزبان دبیرخانه پرندهنگری کشور انتخاب شد تا برنامههای مرتبط با توسعه و ترویج پرندهنگری را در سطح ملی پیش ببرد. این دبیرخانه باهدف گسترش فرهنگ پرندهنگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی تأسیس شده است.
