بایگانی مطالب : تیتر یک
نحوه شکایت اولیاء از لباس فرم مدارس
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:
کمبود ۱۷۶۰۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید بیخ گوش مدارس دولتی
جمعآوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهرماه
معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد
تنگناهای تحقق عدالت آموزشی در دولت چهاردهم
عدالت آموزشی در دسترس نیست. همۀ دولتها و وزرای آموزش و پرورش که روی کار آمدند، با هر برنامهای که داشتند، برنامهها و رویکردهای آنان منجر به تحقق عدالت در حوزۀ آموزش نشده است. از همین روست که در این زنجیره همه ناراضی هستند؛ معلم، دانشآموز، اولیاء مدرسه و همۀ دستاندرکاران حوزۀ آموزش. عدالت آموزشی تنها به معنی برخورداری از یک سیستم یکسان و برابر نیست، بلکه رشد علمی، فکری و آموزشی هر دانشآموز براساس استعدادها، منطقۀ جغرافیایی و علایق او است. همچنین معلمان نیز نیازمند کاهش دغدغههای فکری و مالی برای توسعه و رشد معلومات آموزشی خود بر مبنای علوم روز دنیا هستند. بااینحال تا وقتی که مدارس بیکیفیت وجود دارند، تا وقتی که معلم ناراضی است و تا وقتی که حتی یک میز و نیمکت پایه شکسته در مدارس وجود دارد، نمیتوان از عدالت آموزشی، برآوردهشدن مطالبات صنفی و حتی ایدهآلهای آموزشی سخن گفت. در این شرایط آموزش خوب و باکیفیت و تحصیل در مراکز آموزشی معتبر و حتی دستیابی به مدارج علمی و شغلی بهتر، نصیب کسانی میشود که جزو اقشار پردرآمد و برخوردار جامعه هستند. دربارۀ مباحث مربوط به عدالت آموزشی، مطالبات حوزۀ آموزش و پرورش و اینکه چقدر راه برای تحقق اهداف و برنامههای از قبل در نظر گرفته شده در پیش داریم و در مجموع چالشهای این بخش، اعضای کانون صنفی معلمان ابراز نگرانی کردند.
کلمه به کلمه تا عدالت آموزشی!
گوش شنوای بی صدایان و طردشدگان باقی میمانم
«مسعود پزشکیان» رئیسجمهوری منتخب مردم ایران، دیروز به حرم امام خمینی (ره) رفت و پس از ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با سخنانی شورانگیز در جمع هوادارانش به آنها و مردم قول داد که همچنان گوشی شنوا برای همگان باشد. پزشکیان با بیان اینکه آزمون بزرگ عبور ایران از تنگناها، چالشها و بحرانها را پیش رو داریم، گفت: «آماده خدمتگزاری به ملت شریف ایران هستم و تعهد میدهم همچنان گوش شنوایی برای شما و دردهای شما باشم.»
امکان بهرهمندی دانشآموزان از مصوبه «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی»
تدوین آییننامۀ جذب بازماندگان از تحصیل
|پیام ما| از سال ۱۳۹۰، تغییرات عمدهای در نظام آموزش رسمی کشور براساس «سند تحول بنيادين آموزش و پرورش» آغاز شده است. از اهدافی که در سند مذکور بر آن تأکید شده، میتوان به «توسعۀ عدالت آموزشی، ترویج مشارکت فعال کودکان در روند یادگیری و آموزش و توانمندسازی منابع انسانی بهویژه مدیریت مدارس و آموزگاران» اشاره کرد. در ایران، علاوه بر کودکان مهاجر عمدتاً افغانستانی بازمانده از تحصیل که عموماً فاقد کارت اقامت قانونی هستند، بیش از ۷۷۰ هزار کودک در سنین ۶ الی ۱۶ سال از تحصیل بازماندهاند. مانع قانونی برای دسترسی کودکان پناهنده به آموزش رسمی در سال ۱۳۹۴ برداشته شد. باوجوداین اما هرسال در آغاز سال تحصیلی، تعدادی از کودکان در سن آموزش برای ثبتنام مراجعه نمیکنند و این چالش جدی برای نظام آموزشی ایران است و نیازمند بازنگری در روشهای جذب بازماندگان. در این راستا دیروز معاون متوسطۀ وزارت آموزشوپرورش، از تدوین آییننامۀ جذب بازماندگان از تحصیل در وزارت آموزشوپرورش و ستاد پشتیبانی سند تحول خبر داد.
تدوین آییننامه جذب بازماندگان از تحصیل
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
تعرفهٔ گران و غیررسمی آموزش
خانوادههای ایرانی، بهار هرسال چند نگرانی دارند که همۀ آنها درخصوص افزایش تورم و هزینههای اساسی است. از خردادماه این نگرانی رنگ جدیتری به خود میگیرد؛ ایامی که کمکم کارنامۀ دانشآموزان آماده و ارائه میشود و باز موسم ثبتنام در مدارس میرسد. بخش زیادی از دانشآموزان در مدارس دولتی که با جمعیت اشباع -بین حدود ۴۰ نفر یا بیشتر- دانشآموز در هر کلاس مواجهاند و خانوادهها برای ارائۀ کیفیت آموزشی بیشتر و یا دلایل دیگر اقدام به ثبتنام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی میکنند.