پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خیزش گرد و خاک در ۱۶ استان و هشدار «نارنجی» هواشناسی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به خیزش گردو  خاک در ۱۶ استان و احتمال غرق شدن شناگران در شمال کشور هشدار داد

خیزش گرد و خاک در ۱۶ استان و هشدار «نارنجی» هواشناسی

صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد به حداکثر ۲۸ نات و ارتفاع امواج در سواحل۱.۵تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر





خیزش گرد و خاک در ۱۶ استان و هشدار «نارنجی» هواشناسی

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۲۲

سازمان هواشناسی کشور نسبت به خیزش گردو  خاک در ۱۶ استان و احتمال غرق شدن شناگران در شمال کشور هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد به حداکثر ۲۸ نات و ارتفاع امواج در سواحل۱.۵تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر خبر داد.
این وضعیت جوی از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر شنبه (۴ تا ۶ اسفند) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل را توصیه می‌کند.
همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ از افزایش گرادیان فشاری، رخداد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خبر داد.
این مخاطرات جوی روز پنج‌شنبه (۴ اسفند) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، تهران، شمال فارس، مرکزی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و جنوب اصفهان، روز جمعه (۵ اسفند) در البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، فارس، شمال سیستان و بلوچستان و روز شنبه (۶ اسفند) در شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، جنوب تهران، شمال قم و شمال شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر