پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مرمت اضطراری ۱۰ اثر تاریخی خوزستان

مرمت اضطراری ۱۰ اثر تاریخی خوزستان





۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶

مرمت اضطراری ۱۰ اثر تاریخی خوزستان

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: طرح مرمت اضطراری و رفع خطر ۱۰ اثر تاریخی خوزستان در آخرین نشست شورای فنی میراث فرهنگی استان بررسی و تصویب شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، احمدرضا حسینی‌بروجنی بیان کرد: در راستای بررسی طرح‌های مرمتی تهیه ‌شده در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان، نشست شورای فنی با حضور سیدحکمت‌اله موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان و اعضای شورای فنی برگزار شد ‌که در این نشست طرح مرمت اضطراری و رفع خطر ۱۰ اثر تاریخی در سطح استان بررسی و در نهایت موارد مرتبط با موضوع به منظور مرمت این آثار و صدور حکم مرمت تصویب شد.

وی افزود: مرمت بقعه عبداله‌بانو، ساباط‌های شوشتر و اثر تاریخی معین‌التجار این شهرستان از طرح‌هایی بودند که در این شورا مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین پس از بررسی طرح‌های مرمتی شوشتر، مرمت ۲ اثر تاریخی شهر اهواز به نام‌های «سرای دادرس» و «هتل قو» نیز در شورای فنی بررسی شد. 

در ادامه طرح ساماندهی محوطه طاق‌طویله شهر ایذه که توسط شهرداری تهیه شده بود نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد کارشناسان حوزه معاونت میراث فرهنگی خوزستان و دفتر فنی شهرداری ایذه نسبت به اصلاح طرح ساماندهی اقدام و این طرح بار دیگر در جلسه شورای فنی مطرح شود.

معاون میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد:در این شورا، طرح‌های دیگری از قبیل طرح مرمت اضطراری و رفع خطر قلعه ‌جایزان، خانه اخوان و خانه نجف‌خان بهبهان و باغ امیرمجاهد رامهرمز هم بررسی و در نهایت با رای اکثریت اعضای شورا، طرح‌های مرمت اضطراری و رفع خطر تصویب و به منظور صدور احکام مرمتی به معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه ارسال شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر