شب «مستند محیط‌زیست» برگزار می‌شود

شب «مستند محیط‌زیست» برگزار می‌شود





شب «مستند محیط‌زیست» برگزار می‌شود

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۹

هفتصدوشصت‌وسومین شب از شب‌های مجلۀ «بخارا»، با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، به نمایش و نقد و بررسی فیلم «طعم آب» به کارگردانی «ابراهیم سعیدی» اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، در تالار «استاد جلیل شهناز» خانۀ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، در این مراسم بعد از نمایش فیلم «طعم آب»، حسین آخانی، مانیا شفاهی، سعید قطبی‌زاده و ابراهیم سعیدی از منظرهای متفاوت به این فیلم خواهند پرداخت.

ابراهیم سعیدی فارغ‌التحصیل سینما با گرایش تدوین از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۵ است و بیش از چهل سال است که در رشته‌های کارگردانی، تدوین، فیلمبرداری، فیلمنامه‌نویسی و عکاسی فعالیت دارد که حاصلش ساخت پنج فیلم کوتاه، سه فیلم مستند بلند و دو فیلم سینمایی است. مونتاژ بیش از دویست فیلم کوتاه و بلند داستانی و مستند، مونتاژ بیست و دو فیلم بلند سینمایی، فیلم‌برداری پنج فیلم و مشارکت در نویسندگی چهار فیلمنامه بلند داستانی از دیگر کارهای اوست.

او همچنین در زمینه داوری و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مونتاژ و مستندسازی در جشنواره‌های متعدد در داخل و خارج از کشور فعالیت داشته است.
از فیلم های کوتاه او می‌توان: «فریادهای خاموش» (۱۳۷۶)، «مرثیه پریشانی» (۱۳۷۹)، «روژگیران» (۱۳۸۰) همراه با مهرداد اسکویی، «ژوان» (۱۳۸۱)، «ژیله مو» (۱۳۸۳) و مستندهای بلند «همه مادران من» ( ۱۳۸۸) همراه با زهاوی سنجاوی، «هیلین» (۱۳۹۲) و «طعم آب» (۱۴۰۱) را نام برد. همچنین دو فیلم سینمایی «ماندوو» (۱۳۸۹)، و «ساکار» (۱۴۰۳) در کارنامه سینمایی ابراهیم سعیدی ثبت شده است که با فیلمهای نامبرده شده در جشنواره‌های متعدد داخل و خارج از کشور از قبیل ایدفا، لوکانو، تورنتو، کمیرایمیج، تسالونیکی، مدیاویو، میامی، مولودیست، پوسان، بیروت، ارمنستان، فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، فجر و… شرکت داشته و جوایز متعددی را در این جشنواره‌ها به خود اختصاص داده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر