ثبت ۱۴ اثر تاریخی و طبیعی فارس در فهرست ملی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

ثبت ۱۴ اثر تاریخی و طبیعی فارس در فهرست ملی





ثبت ۱۴ اثر تاریخی و طبیعی فارس در فهرست ملی

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ابلاغ شماره ثبتی ۱۴ اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۶ مردادماه در نشست میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه این استان بیشترین تعداد اثر تاریخی ثبتی کشور را داراست، گفت: در حال حاضر ۱۴ اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی در شهرستان‌های استان فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و شماره ثبتی تا آن نیز ابلاغ ‌شده است.

 

او افزود: اثر تاریخ آب انبار هشت پخ در شهرستان لارستان به شماره ۳۴۱۴۴، برم سراب دخترون در شهرستان کازرون به شماره ثبت ۳۴۱۵۲، خانه زارع جدس و کدیور واقع در بافت تاریخی شیراز به شماره ۳۴۱۵۱ و همچنین غار چهل دخترون در شهرستان جهرم پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۱۵۴ در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

 

ثابت اقلیدی گفت: قلعه گوری محمله در شهرستان خنج به شماره ۳۴۱۲۲، مسجد محمدیه در شهرستان جهرم به شماره ۳۴۱۶۱، حمام گودی در بافت تاریخی شیراز به شماره ۳۴۱۴۷ و کارخانه پنبه واقع در شهرستان جهرم به شماره ۳۴۱۵۸ در فهرست ملی به ثبت رسیدند.

 

او عنوان کرد: پل شکسته جدول ترکی در شهرستان کازرون به شماره ۳۴۱۵۵، قلعه پرگو در شهرستان اوز به شماره ۳۴۲۱۱، دبیرستان ذوالقدر در شهرستان فسا به شماره ۳۴۲۰۹، بقایای قلعه سفید در شهرستان اوز به شماره ۳۴۲۱۳ و حمام فدشکویه در شهرستان فسا به شماره ۳۴۲۰۵ و همچنین محوطه باستان‌شناختی قلعه فیشور در شهرستان اوز پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۲۰۶ در فهرست ملی جای گرفت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد: این آثار تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیات که منجر به تخریب‌های تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأکید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر