پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سوختن ۱۰ هکتار مزرعه کشاورزان اصفهانی در آتش

سوختن ۱۰ هکتار مزرعه کشاورزان اصفهانی در آتش





سوختن ۱۰ هکتار مزرعه کشاورزان اصفهانی در آتش

۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعدازظهر روز پنجشنبه، چهارم مردادماه، پس از ۳ ساعت عملیات در مزارع گندم روستای چهارراه و سادات‌آباد در سمیرم اصفهان که آتش گرفته بود، سرانجام به اطفای حریق موفق شدیم، اما متاسفانه ۱۰ هکتار مزرعه از بین رفت.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، منصور شیشه‌فروش با اشاره به همکاری گروه‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی، نیروهای مردمی، آتش‌نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های حریق در این حادثه توضیح داد: افزایش دما و عوامل انسانی علت این حادثۀ آتش‌سوزی در اصفهان ارزیابی شد. وزش تندباد نیز بر گسترش حریق تأثیر داشت.

 

او ادامه داد: با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به‌دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجۀ دما در خصوص روشن‌کردن آتش در پوشش‌های گیاهی از جمله مراتع هشدار می‌دهیم. گردشگران و مسافران، مرتع‌داران و ساکنین مجاور طبیعی باید نهایت دقت را داشته باشند.

 

این مقام استانداری با تأمل به نقش پررنگ خطای انسانی در این حوادث عنوان کرد: هرگز در حاشیۀ مراتع و جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی آتش روشن نکنید. از انداختن ته‌سیگار، کبریت، اشیای صیقلی، بطری‌های آب معدنی، کنسرو و… در طبیعت خودداری کنید.

 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کشاورزان و باغداران نیز نباید بقایای گیاهی مزارع و علوفه‌های کف باغات را آتش بزنند. در صورت مشاهدۀ هرگونه آتش‌سوزی در طبیعت به‌سرعت با یگان حفاظت از منابع طبیعی یا تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴، همچنین دستگاه‌های امدادی و مسئولین محلی تماس گرفته تا از گسترش حریق پیشگیری شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر