پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تاثیر معکوس بازی‌های المپیک بر صنعت گردشگری پاریس

تاثیر معکوس بازی‌های المپیک بر صنعت گردشگری پاریس





تاثیر معکوس بازی‌های المپیک بر صنعت گردشگری پاریس

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

پاریس، بدون گردشگر در بحبوحه بازی‌های المپیک مانده است. به نظر می‌رسد که بازی‌های المپیک تأثیر معکوسی بر صنعت گردشگری و هتل‌داری پاریس داشته و هزینه‌های بالا در کنار گرمای شدید، گردشگران را از رزرو هتل در این شهر برای تماشای بازی‌ها منصرف کرده است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، صنعت هتل‌داری در پاریس که انتظار می‌رود تابستانی رکوردشکن را از حیث تعداد گردشگر داشته باشد، وضعیتی نگران‌کننده دارد، زیرا در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی اتاق‌های هتل این شهر هنوز رزرو نشده‌اند.
این نرخ که در جولای گذشته به‌طور متوسط ۹۰.۷ درصد بود، به‌طور تقریبی ۲۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است، به این ترتیب برای مثال هتلی با ۱۰۰ اتاق که سال‌های گذشته هر شب کمتر از ۱۰ اتاق خالی داشت، در طول المپیک ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ اتاق در دسترس دارد.

به‌نظر می‌رسد گردشگران در بحبوحه بازی‌های المپیک به پایتخت فرانسه پشت کرده‌اند، چراکه به‌رغم نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی‌ها، هتل‌های پاریس با تقاضای پایین برای اتاق مواجه هستند. ژوئن سال جاری برای این صنعت هیچ شباهتی به سال‌ها و حتی ماه‌های قبل خود نداشت و بعضی از هتل‌ها در مقایسه با حداقل ۸۰ درصد از سال‌های اخیر، فقط نیمه پر بودند.

متخصصان گردشگری و هتل‌داری شهر امیدوارند، در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ زمان باقی است، این بحران با تأثیر بازی‌ها بر رزروهای فصل‌های آینده جبران شود.

مسئولان شهری پاریس اعلام کرده‌اند که در طول بازی‌ها محدودیت‌های ترافیکی سختگیرانه‌تر، قیمت بلیت مترو و مالیات گردشگران سه برابر می‌شود که بدون شک این موضوع نقش بسزایی در افول وضعیت گردشگری حاضر در شهر دارد. علاوه بر این شرایط آب‌وهوایی نامطلوب و گرمای شدید موجب شده است که افراد کمتری برای تماشای بازی‌ها اشتیاق نشان دهند.

به عبارت ساده‌تر پاریس در شرایطی که به واسطه تعطیلات تابستانی و نزدیک بودن به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ باید مملو از گردشگر باشد، بیش از اندازه ساکت است و بسیاری از گردشگران در انتظار تخفیف‌هایی لحظه آخری هستند. به این ترتیب انتظار می‌رود اکثر گردشگران در طول بازی‌های تابستانی که بین بیست‌وششم جولای تا یازدهم آگوست برگزار می‌شود، محلی باشند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر