پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | غذاهای بومی شهرستان «عباس‌آباد» ثبت ملی می‌شود

غذاهای بومی شهرستان «عباس‌آباد» ثبت ملی می‌شود





غذاهای بومی شهرستان «عباس‌آباد» ثبت ملی می‌شود

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان «عباس‌آباد» از ثبت غذاهای بومی شهرستان عباس‌آباد استان مازندران در لیست آثار ملی کشور خبر داد.

به‌ گزارش پیام ما به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، نادر سحرخیز با اشاره به شکم‌گردی و گردشگری غذا به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین لذت‌های مسافرت برای گردشگران، گفت: شهرستان عباس آباد در این حوزه صاحب برند و نام و نشان است که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. 

 

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد افزود: جاذبه‌سازی در گردشگری اهمیت بالایی دارد و شاید به جرات بتوان گفت در غرب مازندران کمتر شهرستانی را در حد و اندازه شهرستان عباس‌آباد بتوان مشاهده کرد که دارای تنوع فرصت گردشگری باشد. 

 

او وجود رستوران‌های متعدد دارای نشان تجاری و باسابقه، واحدهای بوم‌گردی متعدد که بیشترین فعالیت آنان در حوزه گردشگری خوراک است، همگی بیشترین حجم جذب گردشگر را به خود اختصاص داده و بسیار در اقتصاد شهرستان موثر هستند. 

 

سحرخیز با بیان اینکه در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی انواع جشنواره‌های غذا را در حوزه گردشگری در سطح شهرستان خصوصا روستاها گسترش دهیم، افزود: بر این باوریم از هر فرصتی برای شکوفایی اقتصاد شهرستان عباس‌آباد بهره‌برداری کنیم و در این راه حمایت مسئولین ذیربط در شهر و روستا بسیار موثر خواهد بود. 

 

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد یکی از اهداف مهم جاذبه‌سازی از گردشگری غذا را ثبت غذاهای بومی محلی در فهرست میراث ناملموس برای این شهرستان برشمرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر