پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | موزه‌ها اساس توسعه در هر جامعه هستند

رئیس ایکوم ایران:

موزه‌ها اساس توسعه در هر جامعه هستند





موزه‌ها اساس توسعه در هر جامعه هستند

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها همزمان با فرا رسیدن ۲۹ اردیبهشت در سالن همایش‌های موزه ملی ایران برگزار شد. در این برنامه، رئیس ایکوم ایران در سخنانی آینده پایدار را در گروی توجه به موزه‌ها دانست.

به گزارش پیام ما به نقل از میراث آریا، «سید احمد محیط طباطبایی»؛ رئیس ایکوم ایران در بخشی از این مراسم گفت: موزه‌ها نه تنها یک فضا برای نگهداری آثار هستند بلکه موزه‌ها اساس توسعه در هر جامعه هستند. موزه‌ها وقتی جایگاه والایی را پیدا می‌کنند باید آن جامعه را توسعه‌یافته دانست بنابراین اگر قصد داریم آینده پایدار داشته باشیم باید به موزه‌ها توجه داشته باشیم.
او افزود: موزه اگرچه یک نهاد غیرانتفاعی است اما ایکوم برای تغییر نگاه به موزه دارد و در حقیقت موزه‌ها جایگاه مهمی در تمام مسائل مهم اجتماعی هر جامعه دارند و نقش اساسی در حوزه‌های مختلف دارند. پاسخ تمام مسائل را باید در موزه و گنجینه فرهنگی دنبال کرد. کسانی که به موزه و موزه‌داری توجه دارند به نسل آینده، به کودکان و به صلح فکر می‌کنند.
مدیر ایکوم ایران اضافه کرد: موزه غیر از این به ارتقای سواد و دانش مخاطب خود فکر می‌کرد در اندیشه ارتقا و ایجاد دانایی در مخاطب خود است. موزه‌ها باید بتوانند دانش و آگاهی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
محیط‌طباطبایی اضافه کرد: زیربنای توسعه، فرهنگ است و فعالان حوزه موزه‌داری نقش مهمی در ایجاد و تقویت این توسعه دارند. از این رو باید قدردان پیشکسوتان، فعالان و کنشگران حوزه موزه و موزه‌داری در کشور باشیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر