جستجو
بایگانی
نویسندگان
نظرات
همراهی
ارتباط با ما
دربارهٔ ما
شناسنامه
خانه
جستجو
بایگانی
نویسندگان
نظرات
همراهی
ارتباط با ما
دربارهٔ ما
شناسنامه
محیط زیست
حیاتوحش
محیط زیست انسانی
زیستبوم
تغییراقلیم
منابع طبیعی
جامعه
فرهنگ
میراث
شهر
روستا
نهادهای مدنی
مسئولیت اجتماعی
اقتصاد
انرژی
فناوری
گردشگری
کشاورزی
اقتصاد محیط زیست
معیشت پایدار
بیشتر
سبک زندگی
جهان پژوهش
یادداشت
تجدیدپذیر
تازهها
باشگاه نویسندگان
رسانۀ توسعۀ پایدار ایران
صفحۀ نخست
محیط زیست
حیاتوحش
محیط زیست انسانی
زیستبوم
تغییراقلیم
منابع طبیعی
جامعه
فرهنگ
میراث
شهر
روستا
نهادهای مدنی
مسئولیت اجتماعی
اقتصاد
انرژی
فناوری
گردشگری
کشاورزی
اقتصاد محیط زیست
معیشت پایدار
بیشتر
بیشتر
سبک زندگی
جهان پژوهش
یادداشت
تجدیدپذیر
تازهها
باشگاه نویسندگان
نازنین ناصری
خبرنگار
نازنین ناصری
۱۲ آذر ۱۴۰۳
مارهای سمی، ناجی طبیعت و پزشکی
حفظ محیطزیست تنها در برگیرنده آب و خاک، جلوگیری از تولید آلودگی و پسماند و اجتناب از شکار یوز و پلنگ نیست بلکه هر موجودی از گیاهان و جانوران، بیمهرگان تا مهرهداران، پرندگان تا خزندگان در دل این واژه نقش بسته است و باید در جهت حفظ آن کوشید. چراکه وجود تمامی موجودات در کنار یکدیگر به محیطزیست معنا میدهد؛ حتی «مار» خزندهای که اکثراً از آن فرار میکنند تا طعم زهر آن را نچشند، اما بودند افرادی که طعم شیرین سود حاصل از شکار و قاچاق آن را چشیدهاند. در این میان، افرادی هم هستند که به محیطزیست عشق میوزند و در جهت حفظ آن میکوشند. در این گفتوگو «محمد کابلی»، عضو هیئتعلمی گروه محیطزیست دانشگاه تهران، درباره مرکز تکثیر و پرورش مارهای زهرآگین در پردیس کشاورزی و منابعطبیعی کرج سخن میگوید.
« قبلی
1
2