پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تامین گاز پنج استان در وضعیت هشدار

شرکت ملی گاز درباره افزایش مصرف باز هم هشدار داد

تامین گاز پنج استان در وضعیت هشدار

برخی استان‌ها با چالش تامین گاز روبه‌رو هستند به طوری که دیروز مشترکان در شهرهایی چون سبزوار، بابل، آمل، بهشهر، تربت جام و… با افت فشار و قطع گاز روبه‌رو شدند.





تامین گاز پنج استان در وضعیت هشدار

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰

تشدید سرمای هوا همچنان ادامه دارد. برخی استان‌ها با چالش تامین گاز روبه‌رو هستند به طوری که دیروز مشترکان در شهرهایی چون سبزوار، بابل، آمل، بهشهر، تربت جام و… با افت فشار و قطع گاز روبه‌رو شدند. در تهران هم تمامی ادارات دولتی امروز یکشنبه به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.
در همین زمینه مدیر مرکز راهبری گاز کشور هشدار داد که اگر میزان مصرف به همین روال ادامه داشته باشد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با چالش مواجه می‌شوند. به گزارش ایسنا، محمدرضا جولایی با بیان اینکه وضعیت دمایی کشور یک شرایط پیچیده‌ای را برای مصرف گاز در نقاط شمالی کشور ایجاد کرده است، گفت: سال گذشته به صورت میانگین تنها یک روز دمای زیر یک درجه را داشتیم اما اکنون سومین روز دمای زیر یک درجه را تجربه می‌کنیم.
او با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای این مسئله انجام شده است، اظهار کرد: همه سیستم‌هایی را که لازم بود مهیا، وضعیت شبکه را قبل از شروع سرما پایدار کردیم و اکنون نیز در نقاط بسیاری از شبکه پایداری مناسب است اما به دلیل کاهش دمای بسیار پایین در ناحیه شمال شرق و افزایش مصرف خانگی از یک طرف و قطع واردات گاز از ترکمنستان از طرفی دیگر تامین گاز در شمال شرق کشور دشوار است.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور با تاکید بر اینکه اگر نحوه مصرف مانند شرایط کنونی ادامه پیدا کند قطعا دچار چالش در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان و مازندران می‌شویم، گفت: شب گذشته در شمال شرق بسیار سخت سپری شد تا بتوانیم گاز را برای تمام استان‌ها فراهم کنیم اما امشب شرایط به مراتب سخت‌تر است.
جولایی عنوان کرد: از تمام ظرفیت خطوط استفاده می‌کنیم اما متاسفانه مصرف بسیار زیاد است، دو استان پرمصرف ما یعنی خراسان رضوی و مازندران در این منطقه قرار گرفتند که کار را بسیار سخت کرده، برای اینکه پایداری شبکه حفظ شود و همه هموطنان ما علی‌الخصوص هموطنانی که در ناحیه شمال شرق کشور هستند بتوانند از این نعمت استفاده کنند لازم است همه مردم کمک کنند.
استان تهران در آماده‌باش
در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در این استان، بر لزوم آمادگی دستگاه‌های امدادرسان تاکید کرد: «اخطارهای لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای عبور و مرور ایمن به دستگاه های اجرایی صادر شده و در این زمینه قصوری پذیرفتنی نیست.»

مدیر مرکز راهبری گاز کشور هشدار دارد که اگر میزان مصرف به همین روال ادامه داشته باشد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با چالش مواجه می‌شوند

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در استان تهران گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فعالیت این سامانه بارشی تا پایان یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ادامه خواهد یافت.
او با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی‌های انجام شده غافلگیری دستگاه‌های اجرایی قابل توجیه نیست گفت: طبق هشدار صادر شده از سوی مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از همه شهرداران، بخشداران و فرمانداران می‌خواهیم تمهیدات لازم را بیاندیشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر انجام عملیات شن و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و معابر استان تاکید کرد و گفت: ضروری است که شهرداران مناطق ۲۲گانه استان تهران نیز نسبت به رصد و پایش محورهای داخلی شهرها برای عبور و مرور ایمن خودروها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
او افزود: طبق پیش‌بینی‌ها پس از بارش برف ماندگاری یخ و لغزندگی معابر مورد انتظار است که با تمهیدات و انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان به خصوص در نیمه شمالی و ارتفاعات از بار حوادث احتمالی کاسته خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه بر لزوم صرفه جویی در منابع انرژی به خصوص گاز در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و تعطیلی‌های صورت گرفته از مردم همیشه همراه می‌خواهیم حمایت و مشارکت خود را در این زمینه داشته باشند و با مصرف حداقلی و مدیریت صحیح امکان استفاده از گاز پایدار را برای سایر هموطنان فراهم کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر