پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مذاکره تهران و آنکارا درباره سدسازی‌های ترکیه روی رودخانه ارس

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد

مذاکره تهران و آنکارا درباره سدسازی‌های ترکیه روی رودخانه ارس

دیپلماسی آب و موضوع حقابه‌های جمهوری اسلامی ایران از رودخانه‌های مشترک مرزی جزو موضوعات جدی و مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.





مذاکره تهران و آنکارا درباره سدسازی‌های ترکیه روی رودخانه ارس

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۶

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز گذشته در مورد سدسازی ترکیه روی رودخانه ارس و دیپلماسی آب در مرزها گفت: دیپلماسی آب و موضوع حقابه‌های جمهوری اسلامی ایران از رودخانه‌های مشترک مرزی جزو موضوعات جدی و مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.
ناصر کنعانی با بیان اینکه در ارتباط با هیرمند نیز تلاش‌های جدی در ارتباط با تأمین و احقاق حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند قبلاً انجام شده است، تصریح کرد: مقامات سرپرستی اداره دولت افغانستان در این ارتباط اعلام کرده‌اند که مبتنی بر میزان آب‌های موجود بخشی از آب‌های مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران را داده‌ایم، این چیزی است که آنها مطرح می‌کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با احقاق حقابه ایران همچنان به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کند، گفت: این موضوع جزو اولویت‌های مذاکره ما با مقامات افغانستانی و سرپرستی موقت دولت افغانستان است و به طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد. وزارت امور خارجه، اداره کل حقوقی و اداره امور مرزی ما در این ارتباط همکاری نزدیکی با جهاد ذیربط داخلی و وزارت نیرو ارتباط دارند و در نشست‌های تخصصی مشترک موضوع مطرح می‌شود.
کنعانی خاطرنشان کرد: موضوع مذاکرات با ترکیه و رودخانه ارس هم خوشبختانه جزو موضوعات مورد اتفاق دو کشور است و برای اینکه در این گفت‌وگو و تبادل نظر کنند، شخص رئیس‌جمهور در این ارتباط تاکید ویژه و دستگاه‌ها را مکلف به پیگیری موضوع کرده‌اند و این موضوع در عالی‌ترین سطح در گفت‌وگوی میان مقامات ایران و ترکیه مطرح شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *