پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «سلام» و «پیام» برای مردم سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام علی اکبری نماینده رهبر انقلاب در سفر به زاهدان با مولوی عبدالحمید دیدار کرد

«سلام» و «پیام» برای مردم سیستان و بلوچستان





«سلام» و «پیام» برای مردم سیستان و بلوچستان

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۹:۰۲

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به عنوان نماینده رهبر انقلاب دیروز به زاهدان سفر کرد تا ضمن ابلاغ سلام و پیام رهبر انقلاب به مردم این استان با ریش‌سفیدان و معتمدان هم دیدار و تبادل نظر کند.

 

اقدام برای بازگشت آرامش
وضعیت ناآرام و التهابات برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان در هفته‌های گذشته که موجب شهادت تعدادی از شهروندان و برخی از نیروهای نظامی در این شهر شده بود، باعث شد تا چهره‌هایی چون مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس خواستار روشن شدن حوادث هفته‌های اخیر شوند. به نظر می‌رسد در پی این اتفاقات بود که برخی از مقام‌های انتظامی زاهدان از کار کنار رفتند. چنان‌که برابر اعلام شورای تامین استان فرمانده انتظامی زاهدان و فرمانده کلانتری 16 این شهر از سمت‌شان برکنار شده‌اند. با این حال ادامه ناآرامی‌ها موجب تغییر فرمانده انتظامی استان هم شد. 18 آبان‌ماه بود که با حکم سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، سردار محمد قنبری جایگزین سردار احمد طاهری شد. قنبری در زمان آغاز به کارش قول داد که به مسائل پیش آمده در استان مطابق قانون رسیدگی شود.

دیروز در ادامه اقدامات مسئولان ارشد کشور برای بازگشت‌ آرامش به زاهدان نماینده رهبری و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به این استان سفر کرد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان 21 آبان ماه گفته بود: «در خصوص رسیدگی به این حوادث کمیته‌هایی تشکیل شده و شعباتی در سیستم قضائی تشکیل شده که در حال پیگیری پرونده‌هاست و ما صمیمانه با این شعبات در راستای احقاق حق همکاری می‌کنیم و اگر قصوری هم صورت گرفته باشد قطعاً مطیع و تابع قانون خواهیم بود و نخواهیم گذاشت حق بی‌گناهی ضایع شود و خون بی‌گناهی هدر برود و این خصلت دینی و سیستمی و سازمانی ما و از توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب است که حق و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.»
سفر نماینده رهبر انقلاب به زاهدان
دیروز هم در ادامه اقدامات مسئولان ارشد کشور برای بازگشت‌ آرامش به زاهدان نماینده رهبری و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به این استان سفر کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، در بدو ورود به زاهدان هدفش را از این سفر اینگونه توضیح داد: «خدا را شاکریم که از سوی دوست برای دیار دوست و دوستان حامل سلام و پیام هستیم و آمده‌ایم تا سلام مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان برسانیم.» به گزارش ایرنا، علی اکبری که به اتفاق یک هیات همراه به زاهدان رفته بود، به صراحت گفت: «آمده‌ایم اندوه و ناراحتی رهبر انقلاب را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده اند دیدار خواهیم داشت و از آن‌ها دلجویی خواهیم کرد.» او با بیان اینکه «در این ایام، نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار مسیرهایی را دنبال کرده‌اند» تصریح کرد که این سفر پیرو «تدبیر ویژه مقام معظم رهبری» صورت گرفته و اظهار امیدواری کرد این اقدام منشاء خیر و برکت باشد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی مهر دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت از افرادی بودند که علی اکبری را در این سفر همراهی می‌کردند.
دیدار با مولوی عبدالحمید
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان یکی از کسانی است که در خطبه‌های نماز جمعه از برخی بی‌تدبیرهای صورت گرفته در وقایع این استان انتقاد کرده است. به گزارش شفقنا امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته در بخشی از سخنانش از قطع سخنان نماینده مردم چابهار در مجلس انتقاد کرد و گفت: «جا دارد بنده در حق آقای دکتر سعیدی، نماینده مردم چابهار، دعای خیر کنم که از درد مردم سخن گفت و از مردمی که بی‌جهت به شهادت رسیدند، دفاع کرد و تأسف می‌خورم که چرا صدای نماینده‌ای که از مردم دفاع می‌کند و صدایش، صدای مردم است، قطع می‌شود و تأسف خوردم که نایب‌رئیس مجلس که جلسه را اداره می‌کرد، مردم خوب و وطن‌دوست و مرزداران را جدایی‌طلب و تجزیه‌طلب و اغتشاش‌گر نامید. از کسی که نماینده باشد چنین انتظاری نمی‌رود.»
آقای عبدالحمید با تأکید بر لزوم حفظ امنیت در منطقه، گفت: «وقایعی که در زاهدان و خاش پیش آمد، واقعه بسیار سنگینی بود و نمازگزاران زیادی کشته شدند. با این‌حال ما همه سعی کردیم امنیت استان به‌هم نخورد. تا‌ آنجایی که در توان ریش‌سفیدان و معتمدان منطقه است، امنیت رعایت شده است و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.» او خطاب به مردم هم گفته بود: «توصیه من به مردم عزیز معترض هم آن است که اعتراض باید سالم باشد. مغازه‌ها را تخریب نکنید و بانک‌ها و ماشین‌ها را نسوزانید. نیروهای مسلح را نزنید و با آن‌ها درگیر نشوید. آن‌ها هم نباید با شما درگیر شوند. اعتراضات خود را کنترل کنید و به سلامت این اعتراضات را برگزار کنید. اعتراض مسالمت‌آمیز حق شماست.»
نماینده رهبر انقلاب دیروز با مولوی عبدالحمید هم دیدار و گفت‌وگو کرد. هر چند جزییات این دیدار از سوی خبرگزاری های رسمی منتشر نشده اما همه خبرگزاری‌ها در خبری مشابه اعلام کرده‌اند در این دیدار نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و برخی علما و اساتید اهل سنت نیز حضور داشته‌اند و درباره حوادث اخیر بحث و تبادل نظر شده است.
*دیدار با خانواده شهدا
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دیدار با خانواده برخی از شهدای وقایع اخیر هم گفت: شهدای مدافع امنیت کشور برای حفظ کیان ایران اسلامی از تمام هستی خود یعنی جانشان گذشتند تا ما در امنیت باشیم.
حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری شامگاه یکشنبه در دیدار با خانواده شهدا و مجروحان حادثه اخیر زاهدان اظهارداشت: «جریان شهید و شهادت به بخشی از فرهنگ جامعه تبدیل شده است. در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی آن و سپس در دوران دفاع مقدس شهدا هر جا که لازم بود از میهن و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند.»
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: «شهدای ما برای دفاع از میهن اسلامی و این مرز و بوم از هستی و جانشان را فدا کردند. خانواده شهدا اگر به صراط و راه شهدا پایدار و ادامه دهنده راه امام(ره) باشند، قطعا در روز قیامت بر سر یک سفره متنعم خواهند شد.» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: شهید دارای مقام شفاعت و در نزد خداوند متعال دارای جایگاه رفیعی است.
دیدار با خانواده شهدای امنیت و هم‌اندیشی با شماری از نخبگان استان از دیگر برنامه های سفر علی اکبری به استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است. انتظار می رود در پی این سفر چنانکه نماینده رهبری اعلام کرده، تصمیم‌ها و ابتکارهای جدیدی برای دلجویی از مردم، احقاق حقوق افراد و بازگشت آرامش به استان به کار گرفته شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *