پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اداره کل منابع طبیعی پاسخ استعلام را نداد

جوابیه اداره کل میراث فرهنگی گلستان به یک گزارش

اداره کل منابع طبیعی پاسخ استعلام را نداد





اداره کل منابع طبیعی پاسخ استعلام را نداد

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۰۰

|پیام ما| انتشار گزارشی با عنوان «بتن‌ریزی در جنگل‌های هیرکانی» در شماره 2326 روزنامه «پیام ما» در تاریخ یازدهم تیرماه امسال واکنش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان را در پی داشت. در این گزارش به احداث سازه‌ای بتنی از سوی نیروی دریایی ارتش در زون حریم منطقه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی احداث اشاره شده بود. پس از انتشار گزارش، جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان برای روزنامه ارسال شد که بر اثر خطای سهوی فرصت انتشار نیافت. اکنون متن کامل جوابیه عینا منتشر می‌شود:
نخست اینکه جنگل‌های هیرکانی نه‌تنها به‌عنوان یکی از پهنه‌های کشور که به ثبت جهانی رسیده، بلکه به‌عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ استان گلستان برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان دارای اهمیت بسیار بالایی است که هیچ‌گونه دخل و تصرف و تخریب آن را برنمی‌تابد. اما توجه به این نکته ضروری است که میراث ‌فرهنگی در مورد این اثر طبیعی نقش دبیرخانه ثبت را ایفا می‌کند و متولی مستقیم حفاظت از آن، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور هستند که باید در برابر تولیت خود مسئول باشند.
دوم آنکه با وجود اینکه هیچ‌گونه استعلامی در این ‌ارتباط از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ارسال نشده است، اما بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، طی مکاتبه‌ای با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درخواست اعلام دقیق موقعیت بر اساس نقشه‌های «یو تی ام» و ضوابط ابلاغی را دادیم که منتج به پاسخی از سوی این نهاد نشد؛ به همین دلیل مکاتبه دوم از سوی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌عنوان دبیرخانه ثبت این میراث طبیعی انجام شد که در این مورد نیز تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

مکاتبه دوم از سوی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌عنوان دبیرخانه ثبت این میراث طبیعی انجام شد که در این مورد نیز تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم

همچنان معتقدیم بررسی نقشه‌های دقیق و موقعیت دقیق در مورد این عرصه واگذاری شده بسیار ضروری است. همچنین به‌زودی با حضور کارشناسان بازدید میدانی از این منطقه به عمل خواهد آمد که نتیجه آن به عموم دغدغه‌مندان میراث ‌فرهنگی و محیط‌زیست کشور اعلام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر