پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دو استعفای جدید در سازمان محیط زیست

تغییر مدیران محیط زیست ادامه دارد

دو استعفای جدید در سازمان محیط زیست





دو استعفای جدید در سازمان محیط زیست

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

|پیام ما| همزمان با شنیده‌شدن خبرهایی درباره تغییر مدیر کل محیط زیست یزد، نیره پورملائی از سمت خود استعفا کرد و علاوه بر او سجاد جلالی، سرپرست دفتر حقوقی و امور مجلس اعلام کناره‌گیری کرد. درخواست استعفای دو مدیر در یک روز در حالی است که در روزهای گذشته مدیرکل محیط زیست استان تهران بدون اعلام قبلی برکنار شده و تغییرات ناگهانی حدود 50 مدیر ستادی و استانی سبب اعتراض پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست هم شده است. از سوی دیگر در روزهای گذشته انتشار فایلی صوتی از سرپرست حراست سازمان، حاکی از دستوراتی برای تغییر بسیاری از مدیران داشت، هر چند این گفته‌ها «تقطیع‌شده» خوانده شد.
همانطور که «پیام ما» دیروز در گزارشی از نامه جمعی از کارکنان محیط زیست استان یزد خطاب به علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر درخواست جلوگیری از آمدن مهتاب طاهری به جای نیره پورملائی و از احتمال تغییر او در روز یکشنبه خبر داده بود، این مدیر کل صبح دیروز از سمت خود کناره‌گیری کرد. نیره پورملایی که زمانی مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان بود، در دوره کلانتری به سمت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد رسید. در نامه استعفای او که رونوشت آن برای استاندار یزد و مدیران کل سازمان محیط زیست ارسال شده، هدف از این درخواست «پویایی و اثرگذاری و فعالیت در حوزه جدید کاری» عنوان شده است.
در همین حال سجاد جلالی، مشاور رئیس سازمان و سرپرست دفتر حقوقی و امور مجلس نیز در نامه‌ای جداگانه درخواست استعفا کرد. در نامه او خطاب به سلاجقه درباره دلیل کناره‌گیری آمده است:‌ «علی‌رغم توافقات اولیه و دستورات صریح جنابعالی در خصوص استقلال حوزه حقوقی و امروز مجلس که متاسفانه هیچگاه عملیاتی نشد، امکان ادامه همکاری برای اینجانب ذیل معاون توسعه مدیریت سازمان میسر نمی‌باشد.» جلالی در ادامه گفته است که «به دلیل ایجاد هماهنگی و انسجام امور حقوقی و امور مجلس سازمان» و همچنین «پرهیز از تنش و اختلافات» استعفا می‌دهد. گلایه او در حالی است که اردیبهشت امسال رضا انجم‌شعاع در جایگاه معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس قرار گرفت. از سوی دیگر سجاد انجم شعاع که پدر رضا انجم‌شعاع است از سوی سلاجقه به‌ عنوان مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست منصوب شده بود.
در نامه‌ اخیر پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست که تعداد و اسامی آنها برای «پیام ما» روشن نیست، به ابراهیم رئیسی بر «ایجاد شکافی عظیم در بدنه پرسنلی این سازمان» از سوی سلاجقه تاکید شده و آمده است که او‌ «علاوه بر نداشتن عملکردی مناسب قادر به پاسخگویی به مردم هم نیست تا جایی که با نصب درب آهنی همچون زندان‌ها در ورودی طبقه محل کارش احدی را ملاقات نمی‌کند، انتصابات مورددار و در سطحی بسیار پایین و بدون کارشناسی انجام شده به طوری که پس از عزل و نصب‌های فراوان (بالغ بر۵۰ نفر فقط مدیران ستادی و استانی) هنوز عملکردی را نه دولت شاهد است و نه پرسنل و نه مردم… ایشان در مواردی حتی منسوبین خودش را در فاصله کوتاهی مجدد عزل کرده است».

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *