پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قاتل محیط‌بان «برومند نجفی» همچنان فراری است

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌ زیست

قاتل محیط‌بان «برومند نجفی» همچنان فراری است





قاتل محیط‌بان «برومند نجفی» همچنان فراری است

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به نقصان‌های قانون به‌کارگیری سلاح برای محیط‌بانان گفت: از نظر ما محیط‌بان مقتول «برومند نجفی» شهید بوده و مسأله شهادت او را حتما پیگیری خواهیم کرد.
جمشید محبت‌خانی با بیان اینکه مشکلات قانون به‌کار گیری سلاح توسط محیط‌بانان را به مجلس اعلام کرده‌ایم به ایلنا گفت: قانون حمایت بیمه قضایی از محیط‌بانان در سال 99 تصویب و ابلاغ شد و تا پیش از آن هیچ قانونی در مورد استفاده از سلاح توسط محیط‌بان وجود نداشت. او افزود: پس از آن سه بند به قانون نحوه به‌کارگیری سلاح توسط محیط‌بانان افزوده شد که از نظر ما این سه بند با توجه به نوع مأموریت محیط‌بانان ناقص بود و عملا در برخی موقعیت‌ها کار را برای محیط‌بان‌ سخت کرده است، این را ما نوشتیم و پیشنهادات خود را به مجلس داده‌ایم و قرار است همراه با اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح برای پلیس در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

باید این قصور را پیگیری کرد که چرا این محیط‌بان به راحتی به قتل رسید و دست و پا بسته در تیررس تیر این قاتل قرار گرفت

محبت‌خانی ادامه داد: در حال حاضر به غیر از قانون به‌کارگیری سلاح، محیط‌بانی کشور در حوزه ماموریت و امکاناتی که در اختیار قرار دارد سنتی است، در حالی که الان تجهیزات مأموریتی بسیار مدرنی وجود دارد که ارتباطات چهره به چهره محیط‌بان را با شکارچیان غیرمجاز به حداقل برساند.
او تأکید کرد: باید به این سمت برویم که تماس چهره به چهره با محیط‌بانان کاهش پیدا کند. تا اتفاقاتی مانند آنچه برای محیط‌بان کرمانشاهی رخ داد تکرار نشود.
محبت‌خانی یادآور شد: انرژی زیادی برای اخذ رضایت گذاشته شد و بسیاری بزرگان و ریش‌‌سفیدان محلی، مسئولان دلسوزانه کار را دنبال می‌کردند و ملاقات‌های بسیاری با پدرِ قاتل این محیط‌بان که آن زمان پدر مقتول بود انجام شد اما اصرار این فرد این بود که باید برومند نجفی را به پای طناب دار برساند و در پای طناب رضایت خواهد داد و در آن زمان نمی‌دانستیم که آیا راست می‌گفت یا خیر با این حال همزمان ما راهکارهای قانونی حمایت از محیط‌بان خود را پیگیری می‌کردیم تا به این مرحله رسیدیم، اما متأسفانه این محیط‌بان به راحتی به قتل رسید.
او تأکید کرد: باید این قصور را پیگیری کرد که چرا این محیط‌بان به راحتی به قتل رسید و دست و پا بسته در تیررس تیر این قاتل قرار گرفت.
محبت‌خانی افزود: تا این لحظه قاتل دستگیر نشده و همچنان فراری است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *