پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درخواست حکم حکومتی برای لغو مصوبه کنکور توسط رهبر معظم انقلاب

درخواست حکم حکومتی برای لغو مصوبه کنکور توسط رهبر معظم انقلاب





درخواست حکم حکومتی برای لغو مصوبه کنکور توسط رهبر معظم انقلاب

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۸

کارزاری با عنوان «درخواست حکم حکومتی برای لغو مصوبه کنکور توسط رهبر معظم انقلاب» در وب‌سایت کارزار در جریان است. در متن این کارزار خطاب به رهبر انقلاب اسلامی آمده: «نحوه برگزاری کنکوری ۱۴۰۲ به مناقشه جدی میان موافقان و مخالفان تبدیل شده و هر یک با جدیت بر نظر خود اصرار دارند اما در این میان استدلال‌های گروه منتقد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه تا زمان ایرادات این مصوبه برطرف نشود نمی‌توان انتظار داشت که قانون به‌درستی اجرا و به عدالت نزدیک شده باشد. کارشناسان و دلسوزان آموزش کشور ایرادات زیادی را بر مصوبه شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی وارد می‌دانند و تا برطرف نشدن این ایرادات برگزاری کنکور، با مصوبه شورا را غیرممکن می دانند.
۱.امتحانات نهایی «سال دوازدهم» قدرت تفکیک داوطلبان را ندارد.
۲. سوابق تحصیلی پایایی ندارند و در نظر گرفتن تاثیر «مستقیم» به هر اندازه برای این سوابق، ایرادات آماری و ریاضی لاینحل دارد.
۳. این مصوبه، عطف به ماسبق شده‌ است. در سال ۱۴۰۲ بخشی از داوطلبان سابقه تحصیلی ندارند و سابقه تحصیلی داوطلبان تغییررشته‌ای ناقص است.
۴. این مصوبه موجب عسر و حرج مردم خواهد شد. تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل و یا ترمیم آن، فشار مالی سنگینی برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌آورد.
۵. این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند.
۶. این مصوبه موجب تشدید رقابت و اضطراب دوچندان در سال پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.
۷. این مصوبه واپسگرایانه است و باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به دروس فرهنگ‌محور و نظری خواهد شد.
۸. بی‌اخلاقی و تقلّب برای داوطلبان ورود به رشته‌های پررقابت دانشگاهی امری ناگزیر خواهد شد.
۹. این مصوبه احساس شکاف طبقاتی را در نگاه مردم افزایش خواهد داد.
۱۰. بروز مشکلات قومی از عوارض این مصوبه خواهد بود.
۱۱. حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.
از موارد مذکور مشخص می‌شود که این قانون باعث افزایش تبعیض و فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها می‌شود و همچنین شکاف فقیر و غنی را در کشور افزایش می‌دهد و با عدالت در تضاد است. لذا دانش‌آموزان و کارشناسان و دلسوزان کشور از مقام معظم رهبری درخواست دارن که کارشناسان آموزشی نهاد رهبری این مصوبه را بررسی نمایند و با حکم حکومتی مقام معظم رهبری این مصوبه را لغو نمایند.»
این کارزار از یکم مردادماه آغاز شده و تا 30 مهر ادامه دارد. همچنین این کارزار تاکنون از سوی 5656 نفر امضا شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

سمیه

با سلام و خسته نباشید و تشکر از این کارزار. ازتون خواهش می کنم این کارزار رو رو به جدیت دنبال کنید اجرای این مصوبه دودش به چشم اکثر داوطلبها میره. هر کسی که رتبه خوب در کنکور میاره خب براش زحمت کشیده مگه میشه که همه تست ها رو شانسی بزنی و درست دربیاید. حالا تاثیر قطعی روی رتبه اش تاثیر بزاره همه زحمات و تلاش هایی که برای کنکور انجام داده بی نتیجه می بینه . از کجا معلوم که هر کسی که معدل بالایی داره دارای سواد بالایی هست. بعضی از این دانش آموزان فقط حفظیات خوبی دارند و اصلا دارای قدرت استدلال نیستن. حالا به خاطر معدل بالا باید بره دانشگاه خوبرو کسی که معدلش پایین تر از ۱۹ هست حقی برای ورود به دانشگاه خوب رو نداره. آخه ما دردمون رو به کی بگیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *