پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آخرین وضعیت پرونده قضایی اتوبوس خبرنگاران

آخرین وضعیت پرونده قضایی اتوبوس خبرنگاران





۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

وکیل شاکیان حادثه اتوبوس خبرنگاران که در دومین جلسه رسیدگی به پرونده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست، از طرف خبرنگاران مصدوم و با اخذ توکیل از وکلای اولیاء دم از اولیاء دم هم دفاع کرد، گفت: در این جلسه خواستار محاکمه مسئولان سفر علاوه بر راننده شدیم و ظرف چند روز آینده رای صادر می‌شود.
روز گذشته دومین دادگاه حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست با حضور هیات کارشناسی، راننده، پدر مرحوم مهشاد کریمی و تعدادی از خبرنگاران در ارومیه برگزار و در آن چند سند مهم مبنی بر مناسب نبودن اتوبوس برای جاده فرعی درجه ۲ ارائه شد.
دوم تیرماه سال ۱۴۰۰ در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در جاده نقده مهشاد کریمی – خبرنگار ایسنا- و ریحانه یاسینی -خبرنگار ایرنا- جان خود را از دست دادند و ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر مجروح شدند. بر اساس آخرین اعلام کارشناسان قوه قضائیه راننده به عنوان مقصر 100 درصدی این حادثه شناخته شده است.
محمد داسمه در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: جلسه دوم پرونده اتوبوس خبرنگاران در محاکم کیفری دو ارومیه با حضور پدر مرحوم مهشاد کریمی، برخی خبرنگاران شاکی، هیات کارشناسی و راننده اتوبوس خبرنگاران برگزار شد. در این دادگاه به نظریه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور استناد کردیم که رئیس کمیسیون عمران مجلس طی مکاتبه‌ای آن را برای مرجع قضایی فرستاده بود.
او افزود: بر اساس نظریه، اتوبوس با هندسه جاده همخوانی نداشت چرا که جاده روستایی و درجه ۲ بود و باید از وسیله نقلیه سبک برای تردد در این جاده استفاده می‌شد بنابراین انتخاب نوع وسیله نقلیه نامناسب یکی از تقصیرهای مسئولان سفر است. در این شرایط علاوه بر راننده، مسئولان سفر مقصر هستند بنابراین تقاضای نقض منع تعقیب مسئولان سفر و محاکمه آنان و راننده را ارائه دادیم.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: در این جلسه صورتجلسه‌ای از جانشین پلیس راهور کشور و مسئولان ارشد نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ارائه کردیم که در آن اعلام شده است که علاوه بر راننده، مسئولان سفر هم مقصر هستند.
داسمه در پایان گفت: رای دادگاه به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.
پیش از این ۱۷ خرداد اولین جلسه دادگاه کیفری اتوبوس خبرنگاران در راستای اعتراض به قرار منع تعقیب مسئولان در این پرونده، در ارومیه برگزار شده بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر