پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تقاضای خلع ید دولت از سازمان تأمین اجتماعی

تقاضای خلع ید دولت از سازمان تأمین اجتماعی





تقاضای خلع ید دولت از سازمان تأمین اجتماعی

۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

کارزاری با عنوان «تقاضای خلع ید دولت از سازمان تأمین اجتماعی» در وب‌سایت کارزار در جریان است. در متن این کارزار خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آمده: «احتراماً صندوق تأمین اجتماعی کاملاً غیردولتی و متعلق به همهٔ ما بیمه‌شدگان است، که طی سال‌های خدمت هر ماه سی درصد از درآمد خویش را به‌عنوان سهم بیمه برای سال‌های بازنشستگی در آن پس‌انداز کرده‌ایم و براساس قانون قرار بوده دولت ناظر بر آن باشد.
اکنون بر همهٔ مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی، براساس قانون تأمین اجتماعی، محرز است که این صندوق متعلق به همهٔ بیمه‌شدگان و بازنشستگان است. همچنین شما بزرگواران کاملاً مستحضرید که حتی مبالغ پرداختی کارفرمایان بابت بیمه وفق قانون فقط برای کارکنان بوده است. کارفرما مجموع پرداختی‌های قانونی بابت دستمزد نیروی انسانی را به‌عنوان هزینهٔ دستمزد اعم از هزینهٔ مستقیم یا سربار در قیمت تمام‌شدهٔ کالای تولیدی یا خدماتی و یا … منظور و محاسبه می‌کند، وگرنه ایشان ریالی محض رضای خدا پرداخت نکرده‌اند و هرچه بوده وفق قانون به حساب مشمولان است و در مجموع این مبالغ تحت عنوان سی درصد حقوق کارکنان متناسب با مسئولیت و مهارت یا شرایط و محیط کاری است.
لیکن متأسفانه در سال‌های اخیر نقش و وظیفهٔ نظارتی دولت بر صندوق تأمین اجتماعی به حق مالکیت، حاکمیت و مدیریت بر آن تبدیل شده، که باعث تصمیمات خلق‌الساعه و دست‌درازی به این صندوق بین‌النسلی شده است! این حق‌الناس است و به‌هیچ‌وجه به رضایت ما، مشمولان و بازنشستگان، که صاحبان واقعی این صندوق هستیم نیست و قطعاً حرمت شرعی دارد. تقاضا داریم دولت را از صندوق تأمین اجتماعی خلع ید کنید و هرچه سریع‌تر، با انجام حسابرسی توسط حسابرسان مستقل، بدهی دولت براساس اسناد مثبته اعلام و مبالغ به ارزش روز محاسبه و به صندوق تأمین اجتماعی بازگردانده شود. مبالغی که دولت به هر دلیلی بدون اجازهٔ صاحبان از صندوق برداشته است بیش از پانصد هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و می‌بایست به آن بازگردانده شود.» این کارزار از 6 تیر آغاز شده و تا 6 مهر 1401 ادامه دارد. همچنین این کارزار تاکنون از سوی 9299 نفر امضا شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

امیر

امضاء کردم، دخالت دولت در صندوق تامین اجتماعی هیچ مناسبتی ندارد، وقتی دولت هیچ بودجه و پولی نمی پردازد و کمکی به تامین اجتماعی نمی کند بدیهی است که نباید در تصمیمات مدیریت صندوق تامین اجتماعی دخالت کند!!!

ابراهیم ابول زاده

ما خواهند کوتاه شدن دست دولت از صندوق تأمین اجتماعی ،ما فکر می‌کردیم دولت حامی وناظر وپشتیبان ما در مقابل عملکرد تامین اجتماعی نسبت ما میباشد ،فکر نمیکردیم خود دولت بشه لولو خور خوره ماوبهتر بگیم دزد سر گردنه صندوق تأمین اجتماعی که ی عمر پس انداز کردیم برای روز مبادا.اصلا دولت تا شعاع ۵ کیلومتری صندوق نیاید.

فاطمه نجفی بردجی

بیمه تامین اجتماعی یک بیمه مستقل هست و باید به فکر اعضای خود باشد نه دولتی که فقط از هرجایی فقط فکر منافع خودش میباشد

فاطمه نجفی بردجی

خلع ید دولت را از بیمه تامین اجتماعی را خواستارم

پرویز کشاورزیانپور

خلع ید دولت از سازمان تأمین اجتماعی را خواستارم .

من حمیدی

تنها یک دلیل کافی است برای خارج کردن این سازمان از دست دولت و اون اینکه این صندوق بین المال نیست ، حق الناس است . امیدوارم هر چه زودتر از دست دولت رو ارج و توسط اعضا ، اداره بشه. آمین

محمد حاجی پور

من،نظرم این است که دولت فقط مصوبات شورای عالی کار را تنفیذ نماید و تاکید شود فقط تنفیذ نه اینکه دخل و تصرف داشته باشد،اما نظارت داشته باشد

محمد زمان طالبی

خلع ید دولت از سازمان تامین اجتماعی را خواستارم

امیر

باید هر چه زودتر دست دولت از صندوق تامین اجتماعی که مربوط به کارگران زحمت کش می باشد، قطع بشه و دولت هر چه سریعتر بدهی خود را به این صندوق پرداخت کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *