پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در استان تهران ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر مسکن هستند

معاون شهردار تهران:

در استان تهران ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر مسکن هستند





در استان تهران ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر مسکن هستند

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۰

معاون شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه ۴۳ درصد تهرانی‌ها مستاجرند گفت: بر اساس مطالعات ۴۲ درصد مردم در کشور زیر خط فقر مسکن هستند که این رقم در استان تهران ۸۰ درصد است.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا صارمی دیروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران در مورد قرارگاه جهادی مسکن توضیحاتی به اعضای شورا داد. او در ابتدا توضیح داد: تهران سالانه به ۱۵۰ هزارواحد نیاز دارد و بر اساس آمارهای جهانی در بحث مسکن فقط شهر دمشق وضعیتی بدتر از ما دارد.
صارمی با بیان این که در سال گذشته تنها ۵۳۰۰ پروانه صادر شده اما این اتفاق فقط در تهران نشان می‌دهد گلوگاهی وجود دارد و باید رفع شود گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت در این حوزه خوب نیست و امسال حتی تعداد پروانه‌های صادره به نسبت سال ۹۹ هزارو ۷۰۰ پروانه کمتر شده و این در حالی است که بسیاری از مناطق همچون منطقه ۲۱ ظرفیت پذیری جمعیت دارد.
او با بیان این که فکر نکنید که اگر در تهران ساخت‌وساز و تراکم کاهش یابد جمعیت کم می‌شود بلکه این جمعیت به حومه و حاشیه تهران می‌رود، گفت: تهران سالانه به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی احتیاج دارد و این به گونه‌ای است که ازسال ۹۳ تعداد واحدها به سالانه۶۵ هزارواحد رسیده است و به‌رغم فشار تقاضا عرضه پایین آمده است به گونه‌ای که یک متر واحد مسکونی مثلا در خیابان کارگر شمالی در سال ۹۷ ،۷ میلیون بوده اما حالا ۸۰ میلیون شده و این افزایش در عرض ۳ سال رخ داده است.
او با بیان این که بر اساس مطالعات ۴۲ درصد مردم در کشور زیر خط فقر مسکن هستند، گفت: در استان تهران ۸۰ درصد زیر خط فقر مسکن هستند که البته باید بگویم بر اساس تعریف‌ها اگر سهم هزینه مسکن در سبد خانوار بیش از ۳۰ درصد باشد، خط فقر مسکن اعلام می‌شود. و باید دولت ملزم شود که نگاه ویژه‌تری به مسکن تهران داشته باشد. چراکه آمارها نشان می‌دهد سهم مسکن در سبد خانوارها ۸۰ درصد است.
او با بیان این که سهم مسکن در سبد هزینه خانوار تهرانی از سال ۹۶ به بعد به ۶۵درصد رسیده است گفت: یعنی اگر متوسط درآمد یک خانواده ۱۰ میلیون تومان باشد ۶ و نیم میلیون به اجاره اختصاص داده می‌شود.
او با بیان این که بعد خانوار یک نفره درتهران۱۱ درصد، دو نفره ۲۳ درصد و ۳ نفره ۳۰ درصد است گفت: ۳۴ درصد جامعه تهران خانوارهای ۱و ۲ نفره تشکیل می‌دهند و این در حالی است که ۴۳ درصد تهرانی‌ها مستاجر هستند و اما متوسط کشور ۲۵ درصد است و اجاره‌نشینی در مناطق ۴ و ۱۵ بیشتر است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *