پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عملیات شبانه پتروشیمی میانکاله با وجود دستور توقف کار

عملیات شبانه پتروشیمی میانکاله با وجود دستور توقف کار





عملیات شبانه پتروشیمی میانکاله  با وجود دستور توقف کار

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۰

عملیات احداث پتروشمی امیرآباد مازندران در 5 کیلومتری میانکاله روز سه‌شنبه (23 فروردین) با حکم دادستانی متوقف شد اما به گفته یکی از فعالان محیط زیست پیمانکار این پروژه در تاریکی شب بار دیگر کار را از سر گرفته بودند که جلوی آنها گرفته شد.
حر منصوری‌، فعال محیط زیست و دیده‌بان میانکاله به «پیام ما» می‌گوید: «با وجود دستور توقف شبانه فعالیتشان را شروع کرده بودند اما تصاویر این تخلف را برای مسئولان مختلف فرستادیم و همین سبب شد جلوی کارشان را بگیرند. روز چهارشنبه هم آبیاری درختان اکالیپتوسی که در محوطه 90 هکتاری کاشته بودند را آغاز کردند و این بار منابع طبیعی فعالیتشان را متوقف کرد.»
پروژه پتروشیمی امیرآباد بیشتر از یک ماه پیش با ادعای توافق با محیط زیست کلنگ‌زنی شد. احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم کلنگ‌زنی پتروشیمی امیرآباد گفته بود که این پروژه سازگار با محیط زیست و تمام مجوزهای محیط زیستی را دریافت کرده است و ساعتی پس از اعتراض فعالان محیط زیست، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست با این پروژه مخالفت کرد و کلنگ‌زنی‌اش را بی‌اعتبار دانست. اینها همه در حالی بود که به گفته او، پتروشیمی امیرآباد مازندران که با نام پتروشیمی میانکاله مشهور شده، هیچ مجوزی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده است.مخالفت‌ها سبب راه‌اندازی کارزار «مخالفت با احداث پتروشیمی در نزدیکی تالاب میانکاله» شد که تاکنون بیشتر از 40 هزار و 500 نفر از شهروندان آن را امضا کرده‌اند. دامنه مخالفت‌ها همچنین در فضای مجازی ادامه پیدا کرد و هنرمندانی چون هدیه‌ تهرانی با کارزار «نه به پتروشیمی میانکاله» همراه شدند و این مخالفت‌ها سرانجام به توقف عملیات انجامید.
منصوری به ایسنا نیز گفته است نامه اداره منابع طبیعی استان مازندران به مسئول پروژه داده شده و مردم نیز جلوی ادامه فعالیت ایستادند. فعالیت کارگاه با حضور نیروی انتظامی متوقف شده است. همچنین حکمی از طرف محیط زیست صادر شده و به اداره منابع طبیعی مازندران رسیده و به نظر می‌رسد که این حکم از طرف دولت به منابع طبیعی ابلاغ شده است. سرمایه‌گذار پروژه نیز به گفته مردم محلی سعی داشته تا شبانه تعدادی ستون احداث کند و فعالیت شبانه خود را صبح روز بعد نیز با وجود مخالفت اداره منابع طبیعی استان از سر گرفته که با ورود نیروی انتظامی این فعالیت متوقف شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *