پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برای ثبت جهانی تالاب جازموریان تلاش می‌کنیم

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی:

برای ثبت جهانی تالاب جازموریان تلاش می‌کنیم





برای ثبت جهانی تالاب جازموریان تلاش می‌کنیم

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۰۰

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست از تلاش برای ثبت جهانی تالاب جازموریان در استان کرمان خبر داد.
به گزارش مهر، سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست بیان کرد: تالاب جازموریان یکی از اکوسیستم‌های مهم در کشور محسوب می‌شود که بحث ثبت جهانی این تالاب در دستور کار قرار دارد و به صورت جدی پرونده این تالاب در حال پیگیری است.
مجتبی ذوالجودی عنوان کرد: این تالاب به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور محسوب می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم ثبت این تالاب زمان‌گیر نباشد این تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت نشده اما این قابلیت وجود دارد و یکی از اهداف این مساله جذب اعتبارات بین‌المللی برای احیای این تالاب مهم است.
او تصریح کرد: خوشبختانه در پی بارندگی‌های مطلوب سال جاری شاهد آبگیری کامل این تالاب بودیم اما به دلیل عدم تداوم بارندگی و تبخیر آب هم اکنون حجم آب این تالاب ۵۰ درصد است.
ذوالجودی عنوان کرد: احیای این تالاب مطالبه استانی و ملی است و در صورت احیای این تالاب مراتع گسترده این منطقه بار دیگر توسعه می‌یابد و در توسعه دامداری و اقتصاد مردم بومی و محلی منطقه تأثیر گذار است.
او همچنین گفت: احیای تالاب جازموریان نیاز به همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف دارد و در این زمینه جلسات متعدد برگزار شده است.
ذوالجودی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: واگذاری امتیاز ماهیگیری به برخی کشورهای خارجی در شرایط خاص صورت گرفته بود و اکنون نیز به حداقل رسیده است.
سرپرست معاونت محیط‌ زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: بر اساس بررسی‌ها و مذاکراتی که با شیلات داشتیم این کار به حداقل رسیده است. بخشی از مطالب مربوط به این موضوع تبلیغاتی بود و بخشی از آن نیز واقعیت داشته است.
ذوالجودی تاکید کرد: اگر قرار باشد که برای ماهیگیری از دیگر کشورها کمک بگیریم باید در بخش‌های فناوری باشد تا این کار با کمترین آسیب به شرایط میحط زیست دریاها همراه باشد.
همچنین در این مراسم طالب خالویی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی و از خدمات مرجان شاکری، مدیرکل پیشین محیط زیست استان کرمان تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *