سایت خبری پیام ما آنلاین | تابلوی کوچه شجریان مخدوش شد

تخریب بعضی تابلوهای روستای دوست‌دار کتاب تاج‌آباد

تابلوی کوچه شجریان مخدوش شد





تابلوی کوچه شجریان مخدوش شد

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

|پیام ما| تابلوی کوچه «محمدرضا شجریان» مخدوش و تابلوی کوچه «سووشون» در تاج‌آباد گم شده است. تصاویر رسیده به دست «پیام‌ما» نشان می‌دهد افراد ناشناس برخی از تابلوهای کوچه‌های روستای دوست‌دار کتاب تاج‌آباد (رسول‌آباد) در همدان مخدوش و دزدیده شده است. نام این روستا از دو سال پیش با نامگذاری کوچه‌ها به نام کتاب‌ها، نویسنده‌ها و مشاهیر ایرانی و خارجی بر سر زبان‌ها افتاده و تیرماه امسال پائولو کوئیلو، نویسنده برجسته برزیلی این ابتکار عمل را تحسین کرده بود.
قباد یاری، عضو شورای روستای تاج‌آباد در گفت‌وگو با «پیام ما» مخدوش کردن تابلوی بعضی از کوچه‌هاا را تایید می‌کند. این کار در حالی از سوی افراد ناشناس انجام شده که پیش از این نامگذاری هر یک از کوچه‌ها با مشارکت و نظر همه اهالی روستا انجام شده است. به گفته او اهالی روستا، همچنان به کتاب علاقه‌مندند و بسیاری‌شان عضو کتابخانه‌اند اما کتابخانه روستای تاج‌آباد بخاری ندارد و در هوای سرد این روزها قابل استفاده نیست. یاری می‌گوید: «علمک گاز را نصب کرده‌اند اما هنوز گاز به کتابخانه نرسیده است. گفته‌اند باید شوفاژ نصب کنیم اما توان مالی نداریم. از مدت‌ها پیش بعضی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی آمدند و وعده کمک دادند اما هیچ وعده‌ای عملی نشد.»
یاری همچنین می‌گوید از سه سال پیش تا کنون 70 کوچه به نام‌ کتاب‌ها و مشاهیر ثبت شده و این کار به انتخاب و رای اهالی روستای تاج‌اباد انجام شده است.
مخدوش کردن تابلوهای کوچه‌های تاج‌آباد در حالی است که پیش از این کوئیلو با انتشار تصویری از کوچه «کیمیاگر» در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشته بود: «کوچه‌های روستایی در استان همدان، شمال غربی ایران، همگی به نام شاهکارهای ادبیات جهان نام‌گذاری شده‌اند. ابتکار عمل خوانندگان کتاب و علاقه‌مندان به ادبیات، روستای رسول‌آباد را منحصر به فرد و مشهور کرده است. گلستان و بوستان از شاعر پارسی سعدی، شاهنامه از شاعر پارسی فردوسی، شازده کوچولو نوشته نویسنده فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری، صدسال تنهایی از نویسنده کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز، کیمیاگر اثر نویسنده برزیلی پائولو کوئلیو، «دن آرام» از میخائیل الکساندروویچ شولوخوف، نویسنده روسی و «مسیر سبز» از نویسنده آمریکایی استفان کینگ کوچه‌های روستا را آراسته است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *