سایت خبری پیام ما آنلاین | ۳۲میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش خاک

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد

۳۲میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش خاک





۳۲میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش خاک

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۴

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه ۳۲ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش خاک هستند، گفت: برنامه‌های جدیدتری برای بیابان‌زدایی نیاز است.
مسعود منصور در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد: ۸۳درصد وسعت کشور شامل خاک، آب و پوشش گیاهی می‌شود که در حوزه مدیریتی سازمان منابع طبیعی است و با توجه به شرایط کشور و اهمیت این منابع طبیعی مدیریت پایدار و گسترده‌ای مورد نیاز است.او با اشاره به این‌که حدود ۳۲ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش خاک هستند و این مناطق باید شناسایی و حفاظت شوند، تاکید کرد: تا کنون اقدامات بسیاری همچون نهالکاری در زمینه بیابان‌زدایی انجام شده است اما این عرصه برنامه‌های جدی و جدیدتری را می‌طلبد. تلاش کردیم که مدیریت منابع طبیعی و بیابانی را تغییر دهیم.
منصور ادامه داد: مناطق بیابانی بسیار گسترده هستند و با توجه به تابش زیاد نور خورشید در کشور ما ایده بیابان‌زدایی و احداث نیروگاه خورشیدی در مناطق بیابانی یک ایده منطقی است و خوشبختانه استفاده از این انرژی‌ها را سالیان سال است که در دستورکار داریم.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان این سازمان و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: این تفاهم‌نامه یک چارچوب کلی است و از نقطه شروع انعقاد قرارداد باید جدی پیگیری شود و اینکه صرفا تفاهم‌نامه امضا شود ولی نتیجه مطلوب دریافت نشود، جلوه خوبی ندارد و اراضی مشخصی که برای نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته شده است باید بررسی شود که تا چه میزان به بهره برداری رسیده است.
منصور در پایان در زمینه فرهنگ‌سازی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی عنوان کرد: در سازمان عرصه‌ای به وسعت ۶ هکتار وجود دارد که باید به صورت نمادین نیروگاه کوچکی در این بخش برای فرهنگ‌سازی ایجاد شود و امیدواریم که این تفاهم‌نامه موجب حفظ منابع طبیعی و تولید انرژی باشد و افتخار نظام جمهوری اسلامی را به همراه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *