پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مجازات متخلفان فروش نهرهای بهبهان

به دنبال گزارش «پیام ما» اتفاق افتاد

مجازات متخلفان فروش نهرهای بهبهان





۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

دو متهم فروش زمین‌های یک نهر در شهرستان بهبهان دستگیر و روانه زندان شدند. این موضوع مرتبط با پرونده پرکردن مسیر سیلابی، فروش زمین‌ها و ساختمان‌سازی است که روزنامه «پیام‌ما» پیش از این با انتشار گزارشی به آن پرداخته بود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان گفت: «یک نفر از این افراد از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهبهان است که روز گذشته دستگیر و زندانی شد و پرونده تخلف آن‌ها به دادگاه ارسال شده است. »
علیرضا قاسمی‌نژاد افزود: «۲ماه پیش یکی از نهر‌های شهرستان بهبهان با همکاری چند اداره به صورت غیر‌مجاز با نخاله‌های ساختمانی پوشانده شده و به عنوان زمین به مردم فروخته شد. این نهر یک مسیر سیلابی است که پس از پر شدن تعدادی از مردم این زمین‌ها را خریداری کردند و در آن ساخت و ساز انجام دادند که در صورت وقوع سیلاب جان تمامی این افراد که در این مکان ساخت و ساز کرده‌اند به خطر می‌افتد.«
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان ادامه داد: «این افراد با اقدامات غیرقانونی این نهر را تغییر کاربری دادند و تبدیل به زمین و اراضی مسکونی کردند.»
به گفته او در گزارش اولیه میزان زمین تغییر کاربری داده‌شده ۲۶ هزار مترمربع بوده، اما با تحقیقات بیشتری که انجام گرفت مشخص شد که مساحت بسیار بیشتر از این میزان است.
قاسمی‌نژاد همچنین گفت: «این نهر از داخل شهر بهبهان عبور می‌کند و متخلفان با جابه‌جایی پلاک ثبتی آن را تغییر کاربری داده و وارد محدوده شهر کردند.»
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان با بیان اینکه تخلفات متعددی در این موضوع رخ داده است عنوان کرد: متهمان بیشتری در این پرونده قرار دارند که با تکمیل تحقیقات اقدامات لازم انجام می‌شود.
نخستین بار، ششم آذرماه امسال روزنامه «پیام‌ما» با انتشار گزارشی با تیتر «خطر تکرار سیل دروازه قرآن در بهبهان» به این موضوع پرداخته بود. در این گزارش آمده بود: « بستر رودخانه را با نخاله‌های ساختمانی پر کرده‌اند. معلوم نیست چقدر طول کشیده اما طبق آخرین نقشه‌های هوایی سطح وسیعی از دره و مسیل «کره» به مختصات ۴۲۹۱۶۲.۳۶،۳۳۸۵۹۲۲.۸۴ در محدوده شهر بهبهان با این خاک‌ها و نخاله‌ها پر شده. ۲.۵هکتار از همین زمین که طبق قانون جزء انفال است، قطعه‌قطعه شده و با گرفتن پروانه ساخت‌وساز از شهرداری در حال ساخت‌وساز است؛ آن هم در زمینی که مسیر سیلاب است. شهردار مدعی است که روند این تغییرات کاملا قانونی طی شده و مدیر امور آب منطقه‌ای شرق خوزستان از ساخت‌وساز و ادعای مالکیت در زمین‌هایی به مراتب خطرناک‌تر از این مسیل خبر می‌دهد.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *