پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درخواست درج نام مادر در کنار نام پدر در اوراق هویتی و تمامی فرم‌های اداری و غیر‌اداری

درخواست درج نام مادر در کنار نام پدر در اوراق هویتی و تمامی فرم‌های اداری و غیر‌اداری





درخواست درج نام مادر در کنار نام پدر در اوراق هویتی و تمامی فرم‌های اداری و غیر‌اداری

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۸:۳۷

کارزاری با نام درخواست درج نام مادر در کنار نام پدر در اوراق هویتی و تمامی فرم‌های اداری و غیر‌اداری در وب‌سایت کارزار در جریان است که با هشتگ #نام_مادر پیگیری می‌شود. در بخشی از متن این کارزار خطاب به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده آمده است: «ما امضاکنندگان این کارزار خواستار درج نام مادر در کنار نام پدر در اوراق اداری و هویتی افراد هستیم. عدم درج نام مادر در کنار نام پدر یکی از دیگر تبعیض‌هایی است که در قبال زنان صورت می‌گیرد و قابل بررسی و تامل است. ریشه قید نام پدر به تاریخ سایر کشورها برمی‌گردد. این در‌حالی است که ما زاده مادر و پدر و فرزند هر دو هستیم. وقت آن رسیده است که در تمامی فرم‌های اداری و غیر‌اداری و موارد مرتبط نام مادر در کنار نام پدر قید شود. خواهش می‌کنیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.» امضاکنندگان این کارزار می‌خواهند از این راه پیگیر « ثبت نام مادر در اسناد هویتی» شوند.
این کارزار از۲۳ آبان ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۳ دی ۱۴۰۰ ادامه دارد. همچنین این کارزار از کارزارهای اجتماعی بوده و از سوی بیش از ۳۳ هزار و ۴۸۹ نفر امضا شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *